هوانورد جدید لینکلن، آمد؛ شاسی بلند لوکس Lincoln Aviator چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاسی بلند میدسایز لوکس Lincoln Aviator با یک سری تغییرات خوشایند در طراحی ظاهری و داخلی، و تغییراتی در سطح امکانات، به‌روز شده است.

جمعه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۱
شاسی بلند لوکس آمریکایی لینکلن اویتور ۲۰۲۵

لینکلن از سال ۲۰۱۹ بود که بار دیگر محصولی با نام Aviator را در هیبت یک کراس‌اوور میدسایز لوکس، روی خط تولید بُرد؛ محصولی که در کنار زنده کردن نام Aviator، جانشین MKT نیز در خانواده تولیدات لینکلن شد. حال که نزدیک به پنج سال از آغاز تولید Lincoln Aviator می‌گذرد، شاهد عرضه فیس‌لیفتی برپایه آن هستیم تا ظاهر خودرو، به نسل جدید خودروهای لینکبن، نزدیک‌تر شود.

2025 Lincoln Aviator SUV

همراه با تغییرات در ظاهر که مخصوصا در جلوپنجره به‌مراتب بزرگتر و طراحی تهاجمی‌تر چهره، کاملا محسوس است، لینکلن در مدل ۲۰۲۵ تمامی تیپ‌های Aviator را بصورت استاندارد با کروزکنترل هوشمند BlueCruise که قابلیت تغییر لاین و توقف کامل و آغاز حرکت اتوماتیک را دارد، عرضه می‌کند.

فضای داخلی نیز با طراحی و امکانات جدید، به‌روز شده و از جمله ویژگی‌های تازه آن، می‌توان به سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی با سیستم عامل اندروید و نمایشگر بزرگتر ۱۳.۲ اینچ اشاره کرد. تمامی مدل ها بصورت استاندارد دارای رابط کاربری اندروید و iOS بی‌سیم برای این سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روز شده، هستند. یک نمایشگر تمام-دیجیتال ۱۲.۳ اینچ نیز به عنوان نشانگرهای پشت فرمان، ایفای نقش می‌کند.

شاسی بلند لوکس آمریکایی لینکلن اویتور ۲۰۲۵

اینترنت 5G به همراه وای‌فای هاتسپات، نمایشگر ۵.۸ اینچ به عنوان کنترلگر سیستم صوتی تهویه برای سرنشینان ردیف دوم، تریم داخلی جدید در چهار رنگ، بازنگری در چیدمان دکمه ها و کنترلگرهای کنسول میانی و داشبورد، به همراه مجموعه ای از سیستم های ایمنی و همیار شامل دید ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، همیار حفظ خودرو در بین خطوط، سنسور های پارک جلو و عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک در حالت دنده عقب و … نیز از دیگر امکاناتی هستند که لینکلن در مدل ۲۰۲۵ اویتور عرضه می‌کند.

همچون گذشته، تمامی اویتور های لینکلن با موتور ۳.۰ لیتری توئین‌توربو V6 که با ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت، به گیربکس ۱۰ سرعته اتومات متصل است، عرضه می‌شوند. بسته به تیپ، این خودرو می‌تواند تک و یا دو دیفرانسیل باشد. برخی تیپ ها نیز با سیستم تعلیق بادی که قابلیت کاهش ارتفاه سواری تا ۶ سانتیمتر برای سهولت در ورود و خروج از خودرو را دارد، عرضه می‌شوند.

شاسی بلند لوکس آمریکایی لینکلن اویتور ۲۰۲۵

با این تغییرات، شاید بتوان توجیه کرد که چرا قیمت مدل ۲۰۲۵ لینکلن اویتور، بسته به تیپ و تجهیرات، بین ۵.۱۰۰ تا ۸.۵۰۰ دلار نسبت به مدل ۲۰۲۴ این خودرو، افزایش یافته. شروع قیمت مدل جدید این SUV میدسایز آنمریکایی از ۵۹.۸۹۰ دلار است و این عدد برای مجهزترین تیپ به ۸۸.۳۹۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟