آغاز عرضه خودروهای SWM چین در ترکیه

خودروهای SWM که با سیف خودرو، حضور موفقی در بازار ایران نداشتند و تقریبا به فراموشی سپرده شده‌اند، بصورت رسمی وارد بازار خودرو ترکیه شدند.

دوشنبه - ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
آغاز عرضه خودروهای SWM چین در ترکیه

برند SWM را احتمالا خیلی خوب می‌شناسید. این برند چینی که خیلی سعی دارد خود را ایتالیایی معرفی کند، در یک برهه زمانی توسط سیف خودرو و بصورت مونتاژی به بازار کشورمان راه یافت اما این حضور، به واسطه عملکرد بسیار ضعیف سیف خودرو، با حاشیه های بسیاری همراه شد و در نهایت نیز به همان سرنوشتی دچار شد که پیش‌تر برند بیسو با سیف‌خودرو تجربه کرده بود.

آغاز عرضه خودروهای SWM چین در ترکیه

البته به نظر می‌آید حال که کرمان‌موتور به عنوان نماینده جدید SWM در ایران، تولید خودرو G01F این برند را با نشان KMC و نام A5 در دستور کار قرار داده، سرنوشت SWM در ایران، تغییر خواهد کرد. این مقدمه را چیدیم تا بگوییم SWM به‌تازگی به بازار خودرو ترکیه نیز راه یافته و Atmo Group به عنوان نماینده رسمی این خودروساز چینی در ترکیه، فروش دو محصول G01 و G01F در این کشور را آغاز کرده.

SWM G01F compact SUV from China launched in Turkey

هر دو این خودرو ها، با موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسبی در ترکیه عرضه می‌شوند. در G01، گیربکس متصل به این موتور ۴ سیلندر بنزینی هم از نوع ۶ سرعته دستی می‌تواند باشد و هم از نوع ۷ سرعته اتومات دو کلاچ. قیمت آن نیز در تیپ دنده‌ای کامفرت، ۹۲۲ هزار لیر ترکیه (معادل ۱میلیارد و ۵۶۷میلیون تومان) بوده که در تیپ الیت با گیربکس DCT، این عدد به ۱میلیون و ۱۹۹هزار و ۵۰۰ لیر ترکیه می‌رسد یعنی حدود ۲میلیارد و ۴۰میلیون تومان.

در G01F اما گیربکس، تنها از نوع DCT است و قیمت تنها تیپ قابل‌عرضه آن در ترکیه، یعنی تیپ پریمیوم، ۱میلیون و ۲۷۰هزار لیر ترکیه اعلام شده که با لیر این روزها ۱.۷۰۰ تومانی در بازار آزاد ارز کشورمان، معادل ۲میلیارد و ۱۵۹میلیون تومان می‌شود.

SWM G01F compact SUV from China launched in Turkey

لازم به ذکر است محصولات SWM با گارانتی ۵ ساله یا پیمایش ۱۵۰هزار کیلومتر در ترکیه عرضه می‌شوند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟