اگر با لایناپ خودروهای جیامسی آشنا نیستید، بد نیست بدانید این زیرمجموعه جنرالموتورز که تنها بر تولید خودروهای شاسیبلند و پیکاپ تمرکز دارد، سه مدل خودروی شاسیبلند با نامهای Terrain (کامپکت)، Acadia (میدسایز) و Yukon (فولسایز) و دو مدل پیکاپ Canyon (میدسایز) و Sierra (فولسایز) را در کنار پیکاپ و شاسیبلند جدید هامر در سبد تولیدات خود دارد. این خودروساز آمریکایی بهتازگی نسل سوم آکـِیدیـا که خودرویی است با ساختار و پلتفرم مشترک با شورولت تراورس را در حالی معرفی کرده که این خودرو، هم از نظر ابعاد، به مراتب بزرگتر شده و هم از نظر طراحی، با رویکردی نزدیک به یوکان و سیهرا جدید مورد بازنگری عُمده قرار گرفته.
به لطف ابعاد بزرگتر در مقایسه با نسل دوم، جیامسی آکیدیا ۲۰۲۴ کابینی به مراتب جادارتر از قبل دارد؛ هم برای سرنشینان و هم برای اقلام همراه سرنشینان. جیامسی مدعی است پُشت ردیف سوم صندلیها ۸۰درصد و پُشت ردیف دوم صندلیها (با خواباندن ردیف سوم) ۴۰درصد به فضای بار افزوده شده که مقادیر چشمگیری به حساب میآیند.
جیامسی در مدل ۲۰۲۴ آکیدیا را تنها با یک موتور که از نوع ۲.۵ لیتری توربو ۳۲۸ اسببخاری است و به گیربکس هشت سرعته اتومات متصل است، عرضه میکند. این پیکربندی بسته به تیپ تجهیزاتی میتواند محرک محور جلو و یا هر چهار چرخ باشد. این تغییر هم مثل ابعاد بزرگتر، تغییر بزرگی در جیامسی آکیددیا به حساب میآید اما آنچه که بیشتر از اینها، دیده خواهد شد، بیشک سبک طراحی نسل جدید است که در ظاهر، و هم در فضای داخلی، جلوه مدرنتری به این جیامسی سه ردیف سرنشین بخشیده.
برای مثال، راننده یک چیدمان مدرن را در قالب مجموعه داشبود و کنسول میانی پیرامون خود میبیند که از یک نمایشگر ۱۱ اینچ به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و یک نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچ بصورت ایستاده برای سیستم اطلاعات و سرگرمی تشکیل یافته. سیستم نیمه خودران سوپرکروز که دارای همیار تریلر نیز هست، در برخی تیپ های آکیدیا ۲۰۲۴ قابل عرضه میباشد. و در لیست امکانات ایمنی و همیار استاندارد خودرو دستکم ۹ دید دوربین به همراه بیش از ۲۰ سیستم همیار ارائه شده که از جمله آنها میتوان به کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار نقاط کور، تشخیص علایم جاده، هشدار خوابآلودگی راننده و … اشاره کرد.
در نسل جدید، خریداران آکیدیا هم میتوانند آن را بصورت یک SUV سهردیف سرنشین آماده برای آفرود داشته باشند، در تیپ AT4 و هم میتوانند آن روی لوکس و مجهزتر این جیامسی را در قالب تیپ Denali خریداری کنند. اولی دارای ظاهر آفرودیتر، فنربندی متفاوت با تنظیمات آفرود، ارتفاع سواری بیشتر و سیستم اختصاصی Active Torque Control AWD است. برای دومی نیز ست رینگ های اختصاصی ۲۲ اینچ در نظر گرفته شده با تزئینات ظاهری کرومی، تزئینات داخلی از جنس چوب، یک سانروف پاتورامیک بزرگ و کلی چرم مرغوب به همراه سیستم صوتی Bose با ۱۶ بلندگو و سیستم تضعیف صدای ورودی به کابین.
جیامسی فعلا اطلاعاتی از قیمتگذاری آکیدیا ۲۰۲۴ ارائه نکرده اما احتمالا گرانتر از نسل فعلی که قیمتی در محدوده ۳۶.۸۰۰ تا ۴۸.۶۰۰ دلار دارد، خواهد بود.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟