تغییرات محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا در مدل ۲۰۲۴

فورد F-150 با تغییرات ظاهری و بازنگری‌هایی در پیشرانه و امکانات، ماهیت کاربردی‌تر پرفروش‌ترین خودروی آمریکا را مدل ۲۰۲۴ به نمایش می‌گذارد.

پنجشنبه - ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
پیکاپ آمریکایی فورد F-150 مدل ۲۰۲۴

فورد F-150 که دهه‌هاست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا به حساب می‌آید، برای مدل ۲۰۲۴ تغییرات چشمگیری به خود دیده که شامل یک طرای ظاهری جدید، تمرکز بیشتر روی مدل هایبرید و بهره‌مندی از امکانات جدید می‌باشد. از جمله این امکانات باید به درب جدید قسمت بار اشاره کرد که باتوجه به بازشو دو حالته و پهن‌تر شدن پله زیر سپر، دسترسی به قسمت بار را سهولت می‌بخشد.

پیکاپ آمریکایی فورد F-150 مدل ۲۰۲۴

در ضمن، فورد F-150 در مدل ۲۰۲۴ بصورت استاندارد مجهز به نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است و پشت‌آمپرها نیز بصورت استاندارد از نوع نمایشگر تمام-دیجیتال ۱۲ اینچ است. و برای اولین بار در این فورد باری محبوب و پرفروش، شاهد ارائه سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا همان هدآپ‌دیسپلی در تیپ های لاریات و بالاتر هستیم.

پیکاپ آمریکایی فورد F-150 مدل ۲۰۲۴

در کنار این ها، فورد سیستم‌های همیاری نظیر ترمز اضطراری اتوماتیک با هشدار احتمال تصادف، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار نقاط کور را برای مدل جدید، ارتقاء داده. در ضمن، سیستم هشدار خروج را به لیست امکانات ایمنی همیار اضافه کرده که در هنگام خروج از خودرو، در صورت نزدیک شدن خودرو، عابرپیاده یا دوچرخه‌سوار، راننده را از خطر برخورد آگاه می‌سازد. یک سیستم سرویس خودرو سرقتی (SVS) نیز به خودرو اضافه شده که در صورت تلاش برنامه‌ریزی نشده برای دسترسی به خودرو، راننده از طریق یک اپلیکیشن از این تلاش، آگاه خواهد شد.

پیکاپ آمریکایی فورد F-150 مدل ۲۰۲۴

فورد هنوز از قیمت‌گذاری مدل ۲۰۲۴ پیکاپ فول‌سایز F-150 ارائه نکرده اما احتمالا کمی گران‌تر از مدل فعلی که قیمتی در محدوده ۳۶ تا ۸۴هزار دلار دارد، خواهد بود. لازم به ذکر است برای مدل ۲۰۲۴، فورد موتور پایه F-150 که پیش‌تر، از نوع ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب‌بخار بود را کنار گذاشته و در عوض، موتور ۲.۷ لیتری توئین‌توربو V6 با ۳۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را جایگزین آن کرده. یک موتور ۴۰۰ اسبی V8 در کنار ۳.۵ لیتری توئین‌توربو V6 هایبرید با ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز دیگر گزینه‌های پیشرانه برای مدل ۲۰۲۴ فورد F-150 هستند.

پیکاپ آمریکایی فورد F-150 مدل ۲۰۲۴

مدل آفرودی Ford F-150 Raptor نیز در مدل استاندارد با موتور V6 و در مدل Raptor R با موتور ۵.۲ لیتری V8 مجهز به سوپرچارجر با بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت عرضه خواهد شد. در این مدل آفرودی، فورد هم تغییراتی در چراغ‌ها و سپر جلو اعمال کرده و هم فنربندی آن را مورد بازنگری قرار داده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟