چری بهتازگی عرضه خودروی جدیدی را در بازار چین با نام دیسکاوری ۰۶ آغاز کرده که نهتنها نامش، برگرفته از یکی از تولیدات برند رنجروور شرکت لندروور است، بلکه در ظاهر نیز بسیار تلاش دارد شبیه به یک رنجروور جلوه کند؛ البته با یک سری جزئیات ظاهری منحصربفرد که هویت متمایز به این کراساوور کامپکت چری داده مثل جلوپنجره بسیار بزرگی که نوشته بزرگ CHERY روی آن نقش بسته، یا جزئیات پیکسلمانند چراغ های جلو و عقب.
چری دیسکاوری ۰۶ را در چهار تیپ تجهیزاتی در چین عرضه کرده. تیپ پایه، قیمت ۱۱۶هزار و ۹۰۰ یوانی دارد یعنی اگر با یوان این روز ها ۶.۷۵۰ تومانی بازار آزاد ارز کشورمان نیز بخواهیم حساب کنیم، یک چینی میتواند ارزانترین نمونه چری دیسکاوری ۰۶ را با بهایی نزدیک به ۷۹۰میلیون تومان خریداری کند. تیپ پایه سوار بر رینگهای ۱۸ اینچ آلومینیومی، دارای چراغهای LED اتوماتیک جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع بوده، از نمایشگر ۱۲.۲۵ اینچ دیجیتال به عنوان صفحه نشانگرهای پشت فرمان و نمایشگر ۱۳.۲ اینچ ایستاده بر روی داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره میبرد.
دوربین ثبت وقایع، سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو، نویگیشن، پوشش چرم صندلیها و غربیلک فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، تهویه اتوماتیک، نورپردازی قابل تنظیم فضای داخلی و سیستمهای همیاری نظیر پارک اتوماتیک، دوربین و سنسور دنده عقب، کروزکنترل و TPMS نیز از دیگر امکانات استاندارد تیپ پایه چری دیسکاوری ۰۶ هستند.
یک رده تجهیزاتی، بالاتر، یعنی در تیپ Exploring the Wild، با ۱۰هزار یوان (۶۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان) هزینه بیشتر امکاناتی نظیر صندلی برقی سرنشین کناری جلو با تنظیم ۴ جهته، نورپایین و نوربالای تطبیقپذیر چراغهای جلو، سانروف پانورامیک، پد شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند، آینههای برقی تاشو دارای گرمکن، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، کروزکنترل تطبیقپذیر، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار انحراف از مسیر، تشخیص علایم جاده و ترمز اضطراری اتوماتیک به لیست امکانات Chery Discovery 06 اضافه میشود.
بالاتر از این رده تجهیزاتی، تیپ ۱۲۹هزار و ۹۰۰ یوانی Exploration Edition قرار دارد. در این تیپ، سیستم چهار چرخ محرک نیز به مجموعه اضافه میشود تا ماهیتی آفرودیتر به این کراساوور کامپکت چری بدهد. البته خبری از نورپردازی قابلتنظیم فضای داخلی نیست اما یک خروجی برق ۲۲۰ ولت در آن ارائه شده که در تیپ های پایینتر، ارائه نشده. در بخش تجهیزات همیار نیز مشابه تیپ پایه است و موارد اشاره شده در تیپ Exploring the Wild را بصورت آپشنال میتوان برای آن سفارش داد.
تیپ Quest Edition به عنوان مجهز ترین تیپ تجهیزاتی، ۱۳۹هزار و ۹۰۰ یوان (نزدیک به ۹۴۴میلیون تومان) قیمتگذاری شده و در کنار بهرهمندی از لیست کامل امکانات تیپ Exploring the Wild و سیستم چهارچرخ محرک تیپ Exploration Edition، سوار بر رینگ های ۱۹ اینچ عرضه میشود. در ضمن، در این تیپ، تنظیمات برقی ۴ جهته گودی کمر به صندلی راننده اضافه شده و هر دو صندلی جلو بصورت استاندارد دارای سیستم سرمایش و گرمایش هستند. بهرهمندی از تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطهای و سیستم تصفیه هوا، سنسور پارک جلو و هدآپدیسپلی نیز از دیگر تفاوت های لیست امکانات مجهزترین تیپ با تیپ های پایینتر میباشد.
پیشرانه اما در تمامی تیپ های تجهیزاتی Chery Discovery 06 از نوع ۱.۶ توربو ۱۹۶ اسببخاری است که با توان تولید ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ متصل است. همانطور که اشاره شد، این خودرو بصورت استاندارد بصورت دیفرانسیل-جلو عرضه میشود اما تیپ های بالاتر آن دارای سیستم AWD میباشند.
لازم به ذکر است این خودرو با طول بدنه ۴.۵۳۸ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۶۷۲ میلیمتر سوار است و از نظر ابعادی، میتوان آن را نزدیک به خودروهایی نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج دانست. در ضمن این خودرو نیز یک کراساوور است و در آن، با وجود تاکیدی که بر ماهیت آفرودی توسط خودروساز میشود، خبری از شاسی نردبانی جدا از بدنه، نیست.
انتهای پیام
لعنتی چقدر جذابه
جذاب لعنتی
مناولتااخرتونوهروزدعامیکنم…داداشبگوچیداخلایراناوردنبرایما
هزاران درود بر چری… والا به خدا… ایران خررو و سگپا بیان یاد بگیرن
فقط از خروجی برق 220 ولت آن که برای اولین باره باید به چینی ها افرین گفت. بسیارکاربردی.
واقعا چری و فونیکس داره رو دست مرسدس بنز و کیا و … را میزنه
دیگه تموم شد اون وقتایی که مرسدس بنز برو و بیایی داشت .
کاری نداریم ولی هیچ چیزی موتور پراید نمیشه .
سایپا داره روزی یک اتاق میسازه با موتور پراید .
ساینا s ،کوئیک r،و …
سلام خیلی تند میری. چین پیشرفت کرده قبول ولی ماشین آلمانی رو با آسیایی حتی تویوتا هم مقایسه نکن چه برسه به چینی
عمر ما را در پراید و پژو صرف شد فقط خدا باید حق مردم ایران را از مسئولین بستاند .هزاران ایرانی حسرت به دل موندن برای یه ماشین خوب . برای یه خانه کوچک . برای یه شغل آبرومند . برای. و برای
واقعاً من که نمیگذرم ازشون
سلام به همه ، خواستم بگم قیافه این ماشین چه قیافه رنجرور باشه چه قیافه خودش ، بهرحال بدریخته .
خخخخ
شما چیزی هر چیزی جزسایپا ایرانخودرو رو زشت میبینی.
سایپا و ایرانخودرو خوبه
برو حال کن با پراید و پژو ۴۰۵
فقط تقلید از برندهای معروف!!!
کپی پورشه ، مازراتی ، فراری و لامبورگینی با بنز و بامو فعلا رنجرور رو داشته باشید
هونگچی H9. را ببینید تا اوج کمال خودرو سازی چین. را ببینید
با سرعتی که چین داره کمتر ۵سال آینده قدرت خودرو جهان خواهد شد…
خیر
قطعا در دهه آینده چین در صنعت خودرو اول جهان خواهد،بود با این سرعت پیشرفت
این لگن پاره هرگز رنجروور نمیشه
همانطوریکه بوزینه هرگز عروس نمیشه
در ایران مرزها پر از گوهر لگن ساز ها را خودرو ساز تلقی می کنند بوزینه عروس میشه خر دانشمند میشه
ایران فقط وانت همینو وانتشو میزنه