تداوم رُشد تولید خودرو در بریتانیا

تولید انواع خودرو در بریتانیا در ماه ژوئن، برای پنجمین ماه متوالی، نسبت به سال گذشته افزایش یافت زیرا بحران کمبود ریز تراشه، رو به کاهش است.

سه شنبه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
خط تولید بنتلی در انگلیس - تداوم رُشد تولید خودرو در بریتانیا

انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان بریتانیا اعلام کرد که ماه گذشته میلادی در مجموع، ۸۴ هزار و ۷۶۷ خودرو از برندهای مختلف دارای سایت تولیدی در این کشور به تولید رسیده که نسبت به سال گذشته، نزدیک به ۱۶.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود کل تولید خودرو در بریتانیا، تا پایان سال، نزدیک به ۱۱ درصد افزایش یابد و به ۸۶۰ هزار دستگاه برسد. پیش‌تر اعلام شده بود تولید انواع خودرو در بریتانیا برای شش ماهه نخست ۲۰۲۳ از مرز ۴۵۰هزار دستگاه گذشته است.

در حال حاضر در کنار برندهای انگلیسی نظیر جگوار، لندروور، مینی، استون مارتین، لوتوس، رولزرویس، بنتلی، مورگان، کِیترهَم، TVR و مک‌لارن که عمدتا سازندگان خودروهای لوکس یا اسپرت با تیراژ محدود به حساب می‌آیند، خودروسازانی نظیر نیسان، تویوتا و اوپل نیز سایت های تولیدی خود را در بریتانیا دارند. گمانه‌زنی ها حاکی از آن است که تولید خودرو در بریتانیا می‌تواند تا سال ۲۰۲۸، به سطح قبل از همه‌گیری کرونا که یک میلیون دستگاه در سال بود، برسد. بد نیست بدانید داده‌های صنعت نشان می‌دهد تولید خودروهای الکتریکی، پلاگین-هایبرید و برقی متکی بر باتری‌ در شش ماه اول سال، نزدیک به ۷۲ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۷۰ هزار و ۳۲۱ دستگاه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، گروه تاتا هند در اوایل ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی به ارزش ۴ میلیارد پوند (۵.۲ میلیارد دلار) در بریتانیا بسازد و با این کار، رونق بزرگی را برای صنعت خودروی بریتانیا به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟