نسل جدید رنو ساندرو استپ‌وی از برزیل می‌آید، با نام کاردیان

رنو کاردیان که برپایه تازه‌ترین نسل داچیا ساندرو استپ‌وی توسعه یافته، جایگزین این هاچبک کراس در بازارهایی نظیر برزیل خواهد بود.

پنجشنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
رنو کاردیان به عنوان نسل جدید رنو ساندرو استپ‌وی برای بازار برزیل معرفی شد - The All-New Renault Kardian is Renault Sandero Stepway in Brazil

خودروهایی که ما با نام ساندرو و همچنین ساندرو استپ‌وی می‌شناسیم و در بازار کشورمان عرضه شدند، در اصل نمونه‌های ری‌بج شده خودروهایی از داچیا به همین نام‌ها بودند که بازار هدفشان، عمدتا کشورهای آمریکای جنوبی بود، به‌ویژه برزیل که خواستگاه و محل مونتاژ این Dacia های تغییر نشان یافته به Renault برای بازار کشورهای آمریکای لاتین به حساب می‌آید. روسیه و آفریقای جنوبی نیز دیگر بازارهای بزرگی هستند که خودروهای مذکور، با نشان رنو در آن مونتاژ و عرضه شدند.

رنو کاردیان به عنوان نسل جدید رنو ساندرو استپ‌وی برای بازار برزیل معرفی شد - The All-New Renault Kardian is Renault Sandero Stepway in Brazil

برخلاف کشورمان که عرضه رنو ساندرو و ساندرو استپ‌وی در آن، به تنها یک نسل محدود شد، آن هم برای دوره‌ای کوتاه، این خودروها در در دیگر بازارهای هدف، نسل عوض کردند به این ترتیب که نسل دوم داچیا ساندرو و داچیا ساندرو استپ‌وی با نشان رنو در آنها عرضه شد.

حال زمان آن رسیده تا نسل سوم خودروهای ساب‌کامپکت و اقتصادی داچیا، با نشان رنو به بازار کشورهای روبه توسعه، راه یابند؛ اتفاقی که در کنار تغییر نسل، با تغییر طراحی و تغییر نام نیز نسبت به خودروهای پایه همراه است. به تازگی تصاویری انتشار یافته از خودرویی بنام رنو کاردیان که در اصل نسل سوم رنو ساندرو استپ‌وی می‌باشد. اما هم نام آن در مقایسه با نمونه های عرضه شده در بازارهای اروپایی تحت نشان داچیا، تغییر کرده و هم از نظر ظاهری نیز دارای طراحی متفاوتی نسبت به داچیا ساندرو استپ‌وی بازارهای اروپایی است که از بارزترین این تفاوت‌ها، می‌توان به تفکیک چراغ‌های جلو به دو سطح، نزدیک شدن طرح جلوپنجره به دیگر خودروهای جدید رنو و فرم به‌مراتب تهاجمی‌تر سپر جلو اشاره کرد.

رنو کاردیان به عنوان نسل جدید رنو ساندرو استپ‌وی برای بازار برزیل معرفی شد - The All-New Renault Kardian is Renault Sandero Stepway in Brazil

در نمای جانبی، طرح زیر درب‌ها در رنو کاردیان، کاملا نسبت به ساندرو استپ‌وی تغییر کرده و در کنار آن، شاهد دو رنگ شدن خودرو با سقف و ستون‌های مشکی هستیم. برای نمای عقب نیز شاهد طراحی جدیدی هستیم که برای رسیدن به آن، مجموعه سطوح قسمت عقب با فرمی متفاوت از داچیا ساندرو استپ‌وی طراحی شده است.

در واقع شاید اتاق و ساختار کلی، بین رنو کاردیان و داچیا ساندرو استپ‌وی بازارهای اروپایی، یکی باشد، اما سطوح بدنه در آن، کاملا متفاوت طراحی شده و برعکس ساندرو استپ‌وی که هنوز هم نتوانسته هاچبک کراس بودن را پنهان کند، رنو کاردیان بیشتر شبیه به یک کراس‌اوور کوچک جلوه می‌کند. برای پیشرانه رنو کاردیان، یک موتور 1.0 لیتری توربو Flex-Fuel در نظر گرفته شده که به گیربکس 6 سرعته اتومات دوکلاچ متصل است. تولید آن هم در برزیل خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟