شاسی‌بلند جدید هاوال، با ژست لندروور دیفندر!

هاوال قرار است SUV جدیدی را در بازار چین عرضه کند که تناسباتی شبیه به نسل جدید لندروور دیفندر را با یک پیشرانه مدرن پلاگین-هایبرید ترکیب کرده.

دوشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۹
شاسی بلند پلاگین هایبرید جدید هاوال B26

هاوال، زیرمجموعه معروف و محبوب گریت‌وال موتورز که تا پیش از بازگشت تحریم‌ها، مقدمات حضورش در بازار کشورمان به فراهم آمده بود (اما نشد)، تصمیم به عرضه SUV جدیدی در بازار چین گرفته که تناسبات و ژستی بسیار نزدیک به لندروور دیفندر جدید دارد! این هاوال جدید، B26 نام داشته، پیشرانه‌ای دارد قدرتمند، متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و دو موتور الکتریکی.

شاسی بلند پلاگین هایبرید جدید هاوال B26

طبق اطلاعات انتشار یافته، پیشرانه پلاگین-هایبرید هاوال B26 در دو سطح قدرت برای این SUV جدید قابل ارائه خواهد بود. این پیشرانه در حالت پایه، از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی با یک موتور برقی ۹۴ اسبی در جلو و ۲۰۱ اسبی در محور عقب شکل گرفته اما برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال قدرت و توان عملکردی بیشتر هستند، اجزای تشکیل دهنده پیشرانه می‌تواند شامل موتور ۱.۵ لیتری توربو هایبرید، موتور برقی ۱۰۸ اسب‌بخاری جلو و موتور برقی ۲۰۱ اسب‌بخاری محور عقب باشد.

شاسی بلند پلاگین هایبرید جدید هاوال B26

هنوز اطلاعات دقیق از منبع تغذیه بخش الکتریکی پیشرانه، ارائه نشده اما می‌دانیم این مجموعه باتری‌ها، از نوع لیتیم-فسفات آهن بوده، توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۱۰۵ کیلومتر بصورت تمام-الکتریکی را به هاوال ژیانگ‌لانگ می‌دهد.

هاوال B26 با توجه به طول بدنه ۴.۸متری و اصله ۲.۷۳۸ میلیمتری بین دو محور، یک SUV میدسایز به حساب می‌آید، یعنی ابعادی نزدیک به خودروهایی نظیر تویوتا پرادو دارد. ساختار کلی اتاق نیز به نظر از تانک ۳۰۰ گرفته شده. اما در طراحی ظاهری آن از سبکی پیروی شده که باعث شده بسیار شبیه به لندروور دیفندر جلوه کند، البته با یک سری جزئیات ظاهری منحصربفرد مثل طرح سه خط پیچ-شده جلوپنجره یا طرح زاپاس جانمایی شده بر روی درب قسمت بار که در برخی مدل‌ها، جای خود را به یک باکس محفظه بار خوش‌فرم می‌دهد.

شاسی بلند پلاگین هایبرید جدید هاوال B26

از فضای داخلی، فعلا تصاویر واضحی منتشر نشده اما طبق تصاویر جاسوسی رویت شده، یک نمایشگر بسیار بزرگ بر روی داشبوردی که کاملا حس آفرودی بودن را به سرنشینان منتقل می‌کند، جلب نظر می‌کند، و همچنین اهرم تعویض دنده‌ای که مشابهش را پیش‌تر در تانک ۳۰۰ نیز دیده ایم. برای نشانگرهای پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتال در نظر گرفته شده که البته در مقایسه با نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی، بسیار کوچک است.

شاسی بلند پلاگین هایبرید جدید هاوال B26

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟