پایان سانگ‌یانگ آغاز شد؛ عرضه تیوولی جدید با نشان KG Mobility

تیوولی اولین خودرویی است که در پروسه گذار از برند سانگ‌یانگ، با نشان جدید مالک این خودروساز کره‌ای یعنی KG Mobility به بازار عرضه می‌شود.

جمعه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کی‌جی موبیلیتی (سانگ‌یانگ) تیوولی جدید

همانطور که پیش‌تر نیز گفته بودیم، محصولات سانگ‌یانگ تحت مالکیت جدید، قرار است با نشان جدید KG Mobility به بازار عرضه شوند. حال تیوولی جدید به عنوان اولین محصولی که از سانگ‌یانگ به کی‌جی‌موبیلیتی تغییر نشان می‌دهد، معرفی شده است. تیوولی یک کراس‌اوور کوچک است که از سال ۲۰۱۵ به تولیدات سانگ‌یانگ اضافه شده و از آن زمان، غیر از فیس‌لیفتی که سال ۲۰۱۹ برپایه آن معرفی شد، بدون تغییر آنچنانی تولید و عرضه می‌شود. برای مدل ۲۰۲۳ اما در کنار تغییرات برندینگ، شاهد تغییرات ظاهری و بازنگری در امکانات تیوولی نیز هستیم.

کی‌جی موبیلیتی (سانگ‌یانگ) تیوولی جدید

آنچه که ظاهر تیوولی ۲۰۲۳ را از نمونه های دارای نشان سانگ‌یانگ متمایز می‌سازد، جلوپنجره جدیدی است که در در سمت چپ، نوشته تیوولی را دارد و در سمت راست، سه خط به عنوان نشان KG Mobility روی آن نقش بسته. متناسب با این جلوپنجره جدید، در طرح سپر جلونیز بازنگری شده. در نمای جانبی شاهد بهره‌گیری از رینگ‌های ۱۸ اینچ جدید هستیم و یک پارکابی جدید زیر درب ها جلب نظر می‌کند. در نمای عقب نیز در کنار حذف نشان سانگ‌یانگ از روی درب قسمت بار و بزرگتر شدن نوشته TIVOLI در مرکز آن، تغییراتی نیز در بخش مرکزی سپر عقب صورت گرفته.

کی‌جی موبیلیتی (سانگ‌یانگ) تیوولی جدید

در فضای داخلی اما نشان سانگ‌یانگ کماکان روی غربیلک فرمان باقی مانده که کمی عجیب است. در عوض، بخش مرکزی داشبورد با جدا شدن نمایشگر از پانل اصلی و استفاده از سطوح حساس به لمس به جای دکمه‌ها و کنترلگرهای فیزیکی مرسوم، کمی به‌روز شده. در این محیط، نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی از نوع ۹ اینچ لمسی است و پشت غریبیلک فرمان نیز نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ جانمایی شده. تغییرات در پوشش صندلی‌ها و رودری ها که در رنگ‌های کاملا سیاه، سیاه با خطوط دوخت نارنجی یا سیاه-کرم با خطوط دوخت کرم‌رنگ قابل سفارش است، به همراه بهره‌مندی از سرویس های آنلاین Infoconn دیگر ویژگی‌های فضای داخلی کی‌جی‌موبیلیتی تیوولی ۲۰۲۳ هستند.

کی‌جی موبیلیتی (سانگ‌یانگ) تیوولی جدید

لازم به ذکر است امکان عرضه تیوولی با هفت ایربگ و ۱۴ سیستم همیار رانندگی وجود دارد و تمامی تغییرات مذکور، در اتاق لانگ تیوولی، موسوم به Tivoli Air یا همان Tivoli XLV نیز اعمال شده است.

کی‌جی‌موبیلیتی تیوولی جدید را با دو موتور بنزینی عرضه کرده که یکی از نوع ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است با ۱۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور و دیگری از نوع ۱.۵ لیتری توربو است با ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور. هر دو این پیشرانه متصل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده، بسته به مدل می‌توانند محرک محور جلو و یا هر چهار چرخ باشند.

کی‌جی موبیلیتی (سانگ‌یانگ) تیوولی جدید

شروع قیمت KG Mobility Tivoli در کره جنوبی از ۱۸میلیون وون است یعنی حدود ۱۳هزار و ۶۵۰ دلار. بد نیست بدانید از زمان معرفی در سال ۲۰۱۵، روی هم رفته نزدیک به ۲۹۰هزار تیوولی در بازارهای جهانی به فروش رفته است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟