تانک ۴۰۰، تازه‌ترین محصول برند SUV-ساز گریت‌وال موتورز

تانک سومین محصول خود، Tank 400 که یک SUV آفرودی لوکس است را با استایلی کاملا متمایز از دو محصول پیشین خود به بازار عرضه خواهد کرد.

چهارشنبه - ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
شاسی‌بلند چینی جدید تانک ۴۰۰

گریت‌وال موتورز نزدیک به دو سال است که برندی جدید را با نام Tank ایجاد کرده تا SUV های لوکس خود را تحت این برند به بازار عرضه کند. تا به امروز دو خودرو تانک۳۰۰ و تانک۵۰۰ در مدل های متنوع تحت این برند عرضه شده‌اند که هر یک، به نوعی توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار خودروهای شاسی‌بلند چین باز کنند. بعد از عرضه این دو، تانک تمرکز خود را روی عرضه خودرو سوم با نام تانک۴۰۰ می‌گذارد که ابعادی نزدیک به تانک۵۰۰ دارد اما برخلاف تناسبات و طراحی شیک و یک‌دست مدل ۵۰۰، از یک طراحی به‌مراتب تهاجمی‌تر و قدرتی‌تر بهره می‌برد.

شاسی‌بلند چینی جدید تانک ۴۰۰

تانک۴۰۰ با طول بدنه ۴.۹۸۵ میلیمتر، عرض ۱.۹۶۰ میلیمتر و ارتفاع ۱.۹۰۵ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۵۰ میلیمتر سوار است و از نظر ابعاد و تناسبات، بسیار نزدیک است به تویوتا فورچونر. البته برخلاف فرم‌های گردشده و نرم بدنه تویوتا فورچیونر، در Tank 400، طراحان گریت‌وال موتورز تا توانسته‌اند از فرم های تیز و سطوحی پر از شکستگی و خطوط برشی بهره گرفته‌اند تا در ترکیب با ارتفاع بیشتر سواری، ژستی قدرتی‌تر به این خودرو جدید چینی بدهند.

برای رسیدن به این ژست، حتی از طرح گلگیر های پیچ شده به بدنه استفاده شده و شاهد جانمایی زاپاس بر روی درب قسمت بار هستیم. همسو با این عناصر بصری، طرح سپر نیز هم در جلو، و هم در عقب با رویکردی تهاجمی طراحی شده.

شاسی‌بلند چینی جدید تانک ۴۰۰

روی هم رفته می‌توان گفت تانک ۴۰۰ بسیار سعی دارد خود را خودرویی آماده برای سخت‌ترین آفرودها نشان دهد که با توجه به بهره‌مندی از پیکربندی اتاق جدا از شاسی، سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق آفرود، دیفرانسیل قفل شونده و یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت، حداقل روی کاغذ، دست‌یافتنی است. حتی در ادامه قرار است نمونه مجهز به موتور ۳.۰ لیتری توربو که به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل است، عرضه شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟