مرگ ۶۲۹ نفر در تصادفات نوروزی سال ۱۴۰۲

آمار مرگ‌ومیر تصادفات طی ۱۰ روز اول سال جدید درحالی به ۶۲۹نفر رسیده که طی ۱۸ روز سفر نوروزی سال گذشته، ۷۴۶ کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم.

پنجشنبه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
مرگ ۶۲۹ نفر در تصادفات نوروزی سال ۱۴۰۲

فرمانده کل نیروی انتظامی از مرگ ۶۲۹ نفر در تصادفات نوروزی سال جدید خبر داد و تاکید کرد: آمار پزشکی قانونی بیش از این تعداد خواهد بود. احمدرضا رادان با اشاره به این موضوع که تردد جاده‌ای در کشور در نوروز امسال نسبت به نوروز پارسال افزایش داشته و تاکنون به ۳۷۰ میلیون تردد استانی و بین استانی رسیده است، گفت: جاده‌های شمال کشور از جمله گیلان جزو جاده‌های پرتردد کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی هنوز به پایان نرسیده است و بسیاری از مسافران هفته آینده به شهرهای خود بازخواهند گشت، این آمار افزایش خواهد یافت. فرمانده نیروی انتظامی درباره دلیل آمار بالای کشته شدن مسافران توضیحی نداد، اما مقام‌های راهنمایی و رانندگی پیش‌تر رانندگان را مسئول اغلب تصادفات جاده‌ای معرفی کردند.

کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، روز دوم فروردین مهم‌ترین دلایل این تصادفات را عواملی چون «خستگی و خواب‌آلودگی، بی‌توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز» عنوان کرد. این در حالی است که بارها گزارش‌هایی درباره کیفیت پایین جاده‌ها و همچنین کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل منتشر شده است. آمار فوتی های تصادفات سال گذشته در طول ۱۸ روز سفرهای نوروزی، ۷۴۶ کشته در تصادفات جاده‌ای بود و مسئولان افزودند که طی تعطیلات نوروزی، ۴۷ نفر از شهروندان نیز غرق شدند.

ایران یکی از بدترین آمارها را از نظر تصادفات منجر به مرگ را دارد و تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور به طور معمول در تعطیلات نوروزی به اوج خود می‌رسد. بر اساس گزارشی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران در سال‌های قبل منتشر کرده بود، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در جاده‌ها داشته است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟