هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد؟

در کنار یک طراحی ظاهری مدرن‌تر از قبل، هیوندای فضای داخلی سوناتا ۲۰۲۴ را نیز با یک رویکرد مدرن و البته، شیک، مورد بازنگری قرار داده است.

پنجشنبه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
خودرو جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

هیوندای بصورت رسمی از فیس‌لیفت ۲۰۲۴ سوناتا در نمایشگاه بین‌المللی خودرو سئول رونمایی کرد. این سدان میدسایز کره‌ای در مدل جدید، هم در ظاهر از طراحی کاملا دگرگون شده و همسو با نسل جدید محصولات هیوندای نظیر آزرا و کونا بهره می‌برد، و هم کابینی کاملا بازطراحی شده با یک ماهیت مدرن‌تر و البته، ساده‌تر از قبل دارد.

خودرو جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ با دو موتور ۲.۵ لیتری عرضه می‌شود که یکی تنفس طبیعی است و دیگری مجهز به توربوشارژر که البته مختص مدل عملکردمحور N می‌باشد. یک موتور ۲.۰ لیتری هایبرید نیز برای سوناتای جدید در نظر گرفته شده. در مدل جدید، امکان سفارش این سدان میدسایز کره‌ای در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و همسو با این تنوع رنگ‌بندی، فضای داخلی را نیز می‌توان با پوششی در رنگ‌های متنوع سفارش داد.

خودرو جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

سوناتای جدید در کابین مدرن و در عین حال، ساده خود که حسی بالارده‌تر از قبل دارد، با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به هم چسبیده عرضه می‌شود و مجهزترین نمونه‌های آن، دارای امکاناتی نظیر هدزآپ‌دیسپلی (نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو) ۱۲ اینچ، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، بازشو برقی درب قسمت بار، اپلیکیشن گوشی هوشمند با قابلیت کار به عنوان کلید دیجیتال و کنترل کننده کاربری هایی نظیر استارت موتور از راه دور، هشدار نقاط کور راننده، هشدار ترافیک عبوری از پُشت خودرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر با همیار حفظ خودرو در بین خطوط و همیار خروج ایمن سرنشینان از خودرو است.

Hyundai Sonata 2024

در بخش ایمنی، امکانات هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ محدود به این موارد نیست و در مجهزترین نمونه‌ها، شامل کروزکنترل هوشمند مبتنی بر سیستم ناوبری با قابلیت توقف کامل و آغاز حرکت بصورت اتوماتیک، پارک هوشمند خودرو با ریموت کنترل، همیار رانندگی در بزرگراه، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی، ABS+EBD+BA و امکاناتی از این دست نیز می‌شود.

همچنین باید به کاهش صدا، لرزش و تکان‌های نفوذی به کابین و ارتقاء توان عملکردی در عین کاهش مصرف سوخت خودرو نیز اشاره کنیم که روی هم رفته می‌تواند به ارائه تجربه‌ای بهتر از رانندگی با هیوندای سوناتا در مقایسه با نمونه‌های قبل، کمک کند. هیوندای می‌گوید طی ماه‌های آتی عرضه سوناتای جدید در بازارهای بین‌المللی را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟