سایپا شاهین اتوماتیک (CVT) چه ویژگی هایی دارد؟

سایپا اطلاعات فنی شاهین اتوماتیک (CVT) را به همراه لیست امکانات ایمنی و رفاهی این محصول جدید که قرار است به زودی به بازار بیاید، منتشر کرد.

یکشنبه - ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
سایپا شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

سایپا شاهین اتوماتیک یکی از محصولات جدیدی است که این خودروساز امسال به سبد تولیدات خود اضافه می‌کند. طبق اطلاعاتی که سایپا از این محصول در سایت خود منتشر کرده، از گیربکس CVT با شبیه‌ساز هفت سرعته در شاهین اتوماتیک استفاده شده که با اتصال آن به موتور ۱.۵ لیتری توربو M15TC، متوسط مصرف سوخت از صدی ۷.۲ لیتر مدل مجهز به گیربکس دنده‌ای، به ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. البته به واسطه سهولت رانندگی با این نوع گیربکس و همچنین سطح به مراتب بالاتر امکانات شاهینCVT در مقایسه با نمونه های دنده‌ای، می‌توان از این مصرف سوخت به نسبت بیشتر، چشم‌پوشی کرد.

سایپا شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

در کنار اتصال موتور ۱۰۹ اسبی به گیربکسCVT که توان تولید ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، سایپا شاهینCVT را به سیستم های کنترل هرزگردی، کنترل آغاز حرکت در سربالایی و کنترل پایداری الکترونیک مجهز کرده.

در لیست امکانات رفاهی سایپا شاهین اتوماتیک (CVT) شاهد اضافه شدن مواردی نظیر مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ (به جای نمونه ۷ اینچ مدل دنده‌ای) به همراه نویگیشن و اتصال USB هستیم، جلوپنجره و دستگیره‌های بیرونی و داخلی درب‌ها بصورت کرومی هستند و از قاب تزئینی Jet Black برای دستگیره داخلی درب‌ها و دریچه های سیستم تهویه استفاده شده. در ضمن، بر روی زیرآرنجی، ابروی داشبورد و پنل اهرم تعویض دنده از قطعات تزئینی هیدروگرافی استفاده شده.

سایپا شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

وجود آنتن کوسه‌ای، کروزکنترل، کف‌پوش سه‌بعدی و تزئینات داخلی کروم به همراه تریم دو رنگ در لیست امکانات نیز از دیگر تفاوت های سایپا شاهین اتوماتیک (CVT) با نمونه های مجهز به گیربکس دستی است.

لازم به ذکر است این موارد در کنار امکانات استاندارد نمونه دنده‌ای که عبارتند از ABS+EBD+BAS، ایربگ‌های جلو، تهویه اتوماتیک، تاشو برقی آینه های جانبی دارای گرمکن و تنظیم برقی، تنظیم دستی شش حالته صندلی راننده و چهار حالته صندلی سرنشین کناری جلو، سنسور دنده عقب، کامپیوتر سفری، پوشش چرم صندلی‌ها، نمایشگر فشار باد تایرها، دوربین دنده عقب، سانروف، نویگیشن با نقشه آفلاین، سنسو نور، دیلایت و چراغ مشایعت، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، به Shahin CVT اضافه شده است.

سایپا شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

به واسطه بهره‌مندی از گیربکس CVT به جای پنج سرعته دستی، وزن خالص سایپا شاهین اتوماتیک (CVT) از ۱.۲۷۰ کیلوگرم مدل دنده‌ای به ۱.۳۲۰ کیلوگرم رسیده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟