سود بی‌سابقه لامبورگینی از فروش خودرو در سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ درحالی سود عملیاتی لامبورگینی از ۶۶۱میلیون دلار (۵۶درصد بیشتر از سودعملیاتی ۲۰۲۱) عبور کرد که تولید شرکت تنها ۱۰درصد افزایش یافته!

چهارشنبه - ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
سود بی‌سابقه لامبورگینی از فروش خودرو در سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲، سالی رویایی برای لامبورگینی بود. این ابرخودروساز ایتالیایی در سالی که گذشت، درآمد ۲میلیارد و ۵۶۰میلیون دلاری داشته که ۲۲درصد بیشتر از درآمد سال ۲۰۲۱ است. مهمتر این که در سال ۲۰۲۲، سود عملیاتی لامبورگینی بالغ بر ۶۶۱میلیون و ۱۹۰هزار دلار اعلام شده که ۵۶درصد بیشتر از سود عملیاتی سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

پیش‌تر لامبورگینی طی گزارشی، مجموع فروش سال ۲۰۲۲ خود را ۹هزار و ۲۳۳ دستگاه اعلام کرده بود که از این تعداد، ۵.۳۶۷ دستگاه اوروس، ۳.۱۱۳ دستگاه هوراکان و ۷۵۳ دستگاه اونتادور بوده. با این حساب، افزایش ۵۶درصدی سود عملیاتی لامبورگینی در سال ۲۰۲۲ در حالی محقق شده که مجموع فروش این ابرخودروساز ایتالیایی در مقایسه با سال ۲۰۲۱، تنها ۱۰ درصد افزایش داشته! ایالات متحده آمریکا با تحویل ۲.۷۲۱ خودرو، چین، هنگ‌کنگ و ماکائو با تحویل ۱.۰۱۸ خودرو و آلمان با تحویل ۸۰۸ خودرو به ترتیب اصلی‌ترین بازارهای لامبورگینی در سال ۲۰۲۲ بوده‌اند.

شاسی ابرخودرو جدید لامبورگینی LB744

اوضاع برای لامبورگینی در سال ۲۰۲۳، از این هم بهتر خواهد بود چراکه قرار است جانشین اونتادور را با نام LB744 معرفی و به بازار عرضه کند. این ابرخودرو جدید از موتور ۶.۵ لیتری V12 جدیدی بهره می‌برد که ۸۱۳ اسب‌بخار قدرت دارد. ترکیب این موتور بنزینی با سه موتور برقی، مجموع قدرت جانشین اونتادور را به هزار اسب‌بخار می‌رساند! البته در حالت تمام-الکتریکی، تنها ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار Lamborghini LB744 قرار می‌گیرد.

در توضیح بیشتر پیرامون جانشین اونتادور بد نیست بدانید این لامبورگینی جدید حول محور مونوکوک جدیدی توسعه یافته که ۱۰ درصد سبک‌تر و ۲۵درصد مستحکم‌تر از نمونه به‌کار رفته در اونتادور است. در ضمن، هفت حالت رانندگی برای LB744 در نظر گرفته شده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 5 آبان 1402 - 23:33

    چ