هیوندای ورنا ۲۰۲۴ با ظاهری جسورتر و ماهیتی لوکس‌تر معرفی شد

نسل ششم هیوندای ورنا که امروز بصورت رسمی در هند رونمایی شد، می‌خواهد از آن ماهیت صرفا اقتصادی و کسل‌کننده ای که پیش‌تر داشت، فاصله بگیرد.

چهارشنبه - ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
هیوندای ورنا ۲۰۲۴

هیوندای امروز بصورت رسمی از نسل جدید ورنا، سدان کوچکی که در بازارهای بین‌المللی، با نام اکسنت نیز عرضه می‌شود، رونمایی کرد. در نسل جدید، هیوندای ورنا با یک ظاهر بسیار تهاجمی و مدرن که در خطوط و فرم‌های تیز نمای جانبی، نزدیک به الانترای جدید است و در طراحی نمای جلو، به سبک هیوندای های جدیدی نظیر آزرا و کونا، از دیلایت خطی به پهنای چهره بهره می‌برد، کاملا از آن چهره کسل کننده و اقتصادی نسل پنجم، فاصله گرفته.

هیوندای ورنا ۲۰۲۴

در کنار بهره‌‍مندی از این طراحی به‌مراتب بالارده‌تر از قبل، نسل ششم ورنا از نظر ابعادی هم با طول بدنه ۴.۵۳۵ میلیمتر، عرضه ۱.۷۶۵ میلیمتر و ارتفاع ۱.۴۷۵ میلیمتر، کمی بزرگتر شده و این، نویدبخش فضای بیشتر برای سرنشینان است. و این فضای به نسبت بیشتر برای سرنشینان، همراه شده با یک ماهیت مدرن‌تر و مجهزتر برای کابین.

برای مثال، در نسل جدید هیوندای نورپردازی محیطی با قابلیت تنظیم در ۶۴ رنگ را به همراه نگهدارنده تلفن همراه، سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌های جلو، محفظه سردکننده داشبورد و مولتی‌مدیای به‌روز شده با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ را برای ورنا ۲۰۲۴ در نظر گرفته و به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان نیز شاهد استفاده از یک نمایششگر LCD هستیم که با قطر ۱۰.۲۵ اینچ به نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی چسبیده.

هیوندای ورنا ۲۰۲۴

در بخش ایمنی نیز شاهد عرضه نسل جدید Hyundai Verna با گستره‌ای از سیستم‌های همیار رانندگی نظیر هشدار احتمال تصادف از روبرو، هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار نقاط کور راننده، همیار خروج ایمن از خودرو، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، همیار نوربالا و … هستیم. جالب این است که نمونه‌ای که تمامی این امکانات ایمنی، و امکانات رفاهی ذکر شده را در خود داشته باشد، قیمت ۱میلیون و ۴۸۰هزار روپیه‌ای دارد یعنی چیزی در حدود ۱۸ هزار دلار. مدل پایه هیوندای ورنا ۲۰۲۴ اما با قیمت پایه ۱۳هزار دلار و لیست محدودتر امکانات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد.

هیوندای ورنا ۲۰۲۴

محرک هیوندای ورنا ۲۰۲۴ در مدل پایه، یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی MPi است که با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس شش سرعته دستی و یا CVT قابل اتصال است. متوسط مصرف سوخت این موتور با گیربکس دستی، ۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده، عددی که برای مدل مجهز به گیربکس CVT به ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

برای تیپ‌های تجهیزاتی بالاتر اما موتور، می‌تواند از نوع ۱.۵ لیتری توربو GDi باشد که ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه داشته، به گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتومات دو کلاچ قابل اتصال است. این موتور با گیربکس دستی، صدی ۵ لیتر بنزین می‌سوزاند و با گیربکس اتومات، صدی ۴.۸ لیتر.

گالری عکس های هیوندای ورنا ۲۰۲۴

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟