مامور ۰۸ برندی که به زودی وارد ایران خواهد شد

لینک‌اندکو، برندی است که از واردات خودروهایش به ایران در آینده ای نزدیک، سخن به میان آمده، به زودی خودرویی جدید با نام ۰۸ معرفی خواهد کرد.

شنبه - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
خودرو پلاگین-هایبرید جدید Lynk&Co 08

لینک‌اندکو، یکی از خودروسازان نوپای چینی از زیرمجموعه های جیلی است که طی سال‌های گذشته، به واسطه معرفی و عرضه خودروهایی با تکنولوژی پیشرو ولوو، برپایه پلتفرم و ساختار محصولات این خودروساز سوئدی، بسیار مورد توجه قرار گرفته. طی هفته های گذشته، اخباری شنیده شد مبنی بر این که لینک‌اندکو نیز از جمله خودروسازانی است که قرار است تولیداتش بصورت وارداتی در کشورمان عرضه شوند. همین باعث شده تا توجهات، بیشتر از گذشته به این برند عجیب‌ساز چینی معطوف شود، برندی که قرار است اوایل سال بهار از کراس‌اووری جدید با نام Lynk&Co 08 رونمایی کند.

خودرو پلاگین-هایبرید جدید Lynk&Co 08

این محصول جدید Lynk&Co که یک رده ابعادی، پایین‌تر از Lynk&Co 09 (کراس‌اوور لوکس توسعه یافته برپایه ولوو XC90) قرار می‌گیرد، اولین محصول از تولیدات این برند است که با رویکرد جدید طراحی Lynk&Co فرم می‌گیرد. این رویکرد را به‌ویژه در فرم کلی نمای جلو می‌توان دید، جایی که چراغ‌های Y-شکل بر روی جلوپنجره باریکی که سه چراغ مستطیل شکل اصلی را در طرفین خود دارد، خودنمایی می‌کنند. همچنین از جزئیات بصری جالب‌توجه Lynk&Co 08 می‌توان به خروجی هوای فیک بر روی درب‌های جلو اشاره کرد که قالب آن، به زیبایی به ستونی برای جانمایی آینه جانبی بر روی درب ها تبدیل شده. در این میان شکل جالب چراغ‌های باریک و یکپارچه عقب را نیز نمی‌توان از قلم انداخت.

خودرو پلاگین-هایبرید جدید Lynk&Co 08

حال که بحث طراحی ظاهری Lynk&Co 08 است، بد نیست اشاره‌ای هم داشته باشیم به شیب مهیچ سقف تا رسیدن به شیشه عقب که در ترکیب با عناصری نظیر دستگیره مخفی شونده درب‌ها و رنگ متمایز سقف و ستون‌ها از رنگ اصلی بدنه، ظاهر خودرو را اسپرتی‌تر جلوه می‌دهند.

هنوز تصاویر واضح از فضای داخلی Lynk&Co 08 منتشر نشده اما می‌دانیم از یک سبک ساده و مینیمال در طراحی آن به کار فته که اصلی‌ترین مشخصه‌اش، جانمایی یک نمایشگر بزرگ تبلت-مانند (با قطر ۱۵.۴ اینچ) بر روی داشبورد است. به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به کار رفته. بخش قابل‌توجهی از اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق هدزآپ‌دیسپلی، بر روی شیشه جلو در معرض دید راننده قرار می‌گیرد.

خودرو پلاگین-هایبرید جدید Lynk&Co 08

بد نیست بدانید لینک‌اندکو این محصول جدید خود را برپایه همان پلتفرم و ساختاری طراحی و مهندسی که در نسل آتی ولوو XC60 به‌کار برده. محرک آن نیز یک پیشرانه پلاگین-هایبرید مشترک با ولوو XC60 خواهد بود که از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی تشکیل یافته. این پیکربندی، با هر بار سوخت‌گیری و شارژ باتری‌ها، توان پیمایش بی‌وقفه مسافتی بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟