بزرگترین مزدای شاسی‌بلند، چند؟

تازه‌ترین مدل SUV میدسایز ۳ردیف سرنشین مزدا CX-90 با قیمت پایه ۴۰.۹۷۰ دلار به بازار خواهد آمد، یعنی چیزی در حدود ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان.

چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
شاسی‌بلند سه‌ردیف سرنشین مزدا CX-90

مزدا هفته گذشته بود که بصورت رسمی از فیس‌لیفت جدید بزرگترین شاسی‌بلند خود، CX-90 رونمایی کرد و حال، اطلاعات کامل از قیمت‌گذاری آن ارائه کرده. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مزدا، خودرو CX-90 در مدل جدید قیمت پایه ۴۰هزار و ۹۷۰ دلاری دارد که شامل ۱.۳۷۵ دلار هزینه حمل خودرو از درب کارخانه نیز می‌شود. با این حساب و در نظر داشتن قیمت حدودا ۴۴هزار تومانی هر دلار در بازار آزاد ارز کشورمان، این خودرو جدید مزدا قیمتی در حدود ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان دارد که البته این تازه شروع قیمت Mazda CX-90 جدید بوده، در مجهزترین تیپ تجهیزاتی که تیپ توربو S پریمیوم پلاس آن می‌باشد، قیمت نهایی به ۶۱هزار و ۳۲۵ دلار می‌رسد که عدد قابل‌توجهی برای یک SUV ساخت مزداست.

شاسی‌بلند سه‌ردیف سرنشین مزدا CX-90

این خودرو در مدل پایه از نمونه ضعیف‌تر موتور شش سیلندر خطی توربو ۳.۳ لیتری مزدا نیرو می‌گیرد که با ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، با یک سیستم نیمه‌هایبرید و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت‌وجور شده و محرک چهار چرخ می‌باشد. کنترل پایداری الکترنیک به همراه گستره‌ای از سیستم های همیار رانندگی در قالب سیستم Mazda iActivsense برای مدل پایه CX-90 جدید ارائه می‌شود و در فضای داخلی هم که پیکربندی هشت نفره دارد، امکانات استانداردی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، رابط کاربری اندروید و iOS، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت و سیستم صوتی با هشت بلندگو جلب نظر می‌کند.

2024 Mazda CX-90 SUV

برای نمونه های مجهز به این موتور، امکانات بیشتری نیز در نظر گرفته شده که البته در صورت تیپ‌های تجهیزاتی بالاتر آن از جمله پریفرد، پریفردپلاس، پریمیوم و پریمیوم پلاس به مشتری ارائه می‌شوند. آن دسته از مشتریانی که خواهان قدرت بیشتر هستند، می‌توانند Mazda CX-90 جدید را با نسخه ۳۴۰ اسب‌بخاری موتور شش سیلندر خطی توربو سفارش دهند که البته شروع قیمت نمونه‌های مجهز به این موتور، از ۵۳هزار و ۱۲۵ دلار می‌باشد.

شاسی‌بلند سه‌ردیف سرنشین مزدا CX-90

با این بهای پرداختی که مختص تیپ Turbo S این SUV سه‌ردیف سرنشین مزداست، پیکربندی به هفت‌نفره با صندلی‌های مجزا برای ردیف دوم تغییر می‌کند و نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی به همراه همیار حفظ خودرو در بین خطوط و کروزکنترل تطبیق‌پذیر به لیست امکانات استاندارد آن اضافه می‌شود. امکاناتی نظیر پوشش چرم ناپا برای فضای داخلی و گرمکن صندلی های جلو و وسط نیز برای مجهزترین تیپ تجهیزاتی با موتور قدرتمندتر I6 در قالب تیپ Turbo S Premium Plus در نظر گرفته شده اما سفارش CX-90 در این تیپ که مجهزترین تیپ تجهیزاتی این خودرو نیز می‌باشد، نیازمند پرداخت ۶۱هزار و ۳۲۵ دلار می‌باشد.

شاسی‌بلند سه‌ردیف سرنشین مزدا CX-90

برای مزدا CX-90 جدید یک پیشرانه پلاگین-هایبرید (بنزینی-برقی) نیز در نظر گرفته شده که متشکل از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بنزینی و یک موتور برقی بوده، روی هم رفته ۳۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پشتیبان این پیشرانه بنزینی-برقی، مجموعه باتری‌های ۱۷.۸ کیلووات-ساعت است که امکان پیمایش مسیر بصورت تمام-الکتریکی را به 2024 Mazda CX-90 PHEV می‌دهد. مزدا هنوز مقدار دقیق پیمایش تمام-الکتریکی این مدل را اعلام نکرده اما همین پیشرانه توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۶۳ کیلومتر را به کراس‌اوور کوچکتر Mazda CX-60 PHEV می‌دهد.

شاسی‌بلند سه‌ردیف سرنشین مزدا CX-90

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟