آن روی مدرن‌تر ام‌جی هکتور برای هندی‌ها رو شد

به از حدود ۳سال، ام‌جی تصمیم به بازنگری در طراحی ظاهری و داخلی هکتور برای بازار هند گرفته و لیست امکانات آن را نیز به شکل خوشایندی، تغییر داده.

پنجشنبه - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
فیس‌لیفت کراس‌اوور جمع‌وجور MG Hector

سال ۲۰۱۹ که ام‌جی برای اولین بار هکتور را برای بازار هند معرفی کرد، این کراس‌اوور جمع‌وجور با تمرکزی که بر فناوری های نوین، آن هم با قیمتی رقابتی داشت، شناخته میشد و در این سال‌ها، از پرفروش‌های ام‌جی در بازار هند نیز بوده. اما رقابت در قلمروی که ام‌جی هکتور در آن ورود کرده، به قدری داغ و سخت هست که با گذشت کمی بیشتر از سه سال، این خودروساز چینی مجبور شده تا هم دستی به ظاهر هکتور بکشد و هم فضای داخلی آن را دستخوش تغییراتی قرار دهد.

2023 MG Hector

بزرگترین تغییر ظاهری در ام‌جی هکتور ۲۰۲۳ را در نمای جلو آن شاهد هستیم، جایی که یک جلوپنجره بسیار بزرگ با شبکه موسوم به کهکشانی با طراحی پارامتریک جای جلوپنجره قبلی آن را گرفته و در واقع با هواکش سپر جلو، یکی شده. با این تغییر، در فرم چراغ های اصلی هم بازنگری شده و حال، چراغ‌های اصلی و مه‌شکن ها در یک قاب، پایین‌تر از دیلایت های باریک در طرفین جلوپنجره قرار گرفته اند.

در نمای جانبی هیچ تغییری در ظاهر MG Hector 2023 اعمال نشده و حتی رینگ‌ها نیز همان هایی هستند که پیش‌تر در نمونه های پیش از فیس‌لیفت ارائه شده بود. در نمای عقب نیز تغییرات، محدود شده به بازنگری در فرم سپر و جزئیات آن، و همینطور متصل شدن چراغ ها به یکدیگر، به همراه باریکه کرومی کار شده زیر این چراغ های متصل به یکدیگر. در کنار اینها، رنگ جدیدی نیز با نام قهوه‌ای شنی به پالت رنگ های MG Hector 2023 اضافه شده است.

فیس‌لیفت کراس‌اوور جمع‌وجور MG Hector

با ورود به کابین، اولین تغییری که نظر شما را جلب خواهد کرد، استفاده از یک نمایشگر ۱۴ اینچ تبلت مانند با ظاهر جدا شده از داشبورد است که ام‌جی می‌گوید بزرگترین نمونه های نمایشگرهای عرضه شده در بازار خودرو هند به حساب می‌آید. این نمایشگر فول اچ‌دی، کاربری های متعددی نظیر دید ۳۶۰ درجه از اطراف، نورپردازی داخل و یا بیرون، باز یا بسته شدن درب قسمت بار و حتی باز یا بسته شدن سانروف را کنترل می‌کند. در ضمن، رابط کاربری آن نیز ارتقاء یافته. با اضافه شدن این نمایشگر، چییدمان و طراحی داشبورد و کنسول میانی، مورد بازنگری قرار گرفته. کیفیت متریال مصرفی نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفته و حال، شاهد استفاده از پوشش دو رنگ برای صندلی‌ها هستیم. در کنار اینها، باید به بهره‌مندی از تزئینات چوب و آلومینیوم نیز اشاره کنیم که ماهیت کابین را بالارده‌تر از قبل نشان می‌دهد.

2023 MG Hector

برخلاف نمونه های پیش از فیس‌لیفت، راننده حال یک نمایشگر تماما دیجیتال را به جای نشانگرهای مرسوم، پشت فرمان ام‌جی هکتور می‌بیند. دکمه های فیزیکی هم کمتر در کابین به چشم می‌آیند. اما شاید مهمتر از تمامی اینها، اضافه شدن سیستم همیار رانندگی ADAS با قابلیت نیمه‌خودران سطح ۲ به مجموعه امکانات ایمنی و رفاهی MG Hector 2023 باشد که شامل کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار احتمال تصادف از روبرو، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده می‌شود. این سیستم دارای حالت رانندگی در پیچ نیز می‌شود که در هنگام حرکت در مسیرهای پیچ در پیچ با کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سرعت و عملکرد خودرو را حفظ می‌کند. یک حالت رانندگی اتوماتیک در ترافیک نیز برای کروزکنترل تطبیق‌پذیر خودرو در نظر گرفته شده که قابلیت توقف کامل و آغاز حرکت اتوماتیک در ترافیک ها را دارد.

هکتور در مدل جدید نیز با همان موتور ۱.۵ لیتری بتزینی و ۲.۰ لیتری دیزل عرضه می‌شود که اولی به گیربکس ۵ سرعته دستی و یا CVT قابل اتصال بوده، دومی تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی قابل عرضه است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟