پایان خوش ۲۰۲۲ برای هیوندای موتور آمریکا

تداوم رکوردشکنی های ماهانه در فروش خودرو به هیوندای کمک کرده تا بهترین عملکرد ۳ماهه از نظر فروش را در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۲ در آمریکا تجربه کند.

چهارشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
هیوندای توسان ۲۰۲۳

هیوندای موتور آمریکا از رسیدن به عدد فروش ماهانه ۷۲هزار و ۵۸ دستگاه در آخرین ماه سال ۲۰۲۲ خبر داد، عددی که حاکی از رُشد ۴۰درصدی تقاضا برای خودروهای این خودروساز کره‌ای در آمریکا به نسبت دسامبر ۲۰۲۱ بوده، بهترین فروش ماه دسامبر هیوندای در تاریخ فعالیت های این برند در آمریکا به حساب می‌آید. آمار خرده فروشی ماه دسامبر هیوندای در آمریکا، ۲۷درصد رشد را نشان می‌دهد که این اتفاق، برای پنجمین ماه پیاپی رخ می‌دهد. ۷۴درصد از این آمار خرده فروشی نیز به SUV های این برند اختصاص دارند، یعنی بیش از ۴۷هزار و ۸۰۰ دستگاه.

رندی پارکر مدیرعامل هیوندای موتور آمریکا با اشاره به این که دسامبر، پنجمین ماه پیاپی رکوردشکنی های فروش ماهانه بوده، سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ را بهترین سه‌ماهه تاریخ فعالیت های هیوندای در آمریکای شمالی معرفی کرد و گفت: با تلاش شبکه نمایندگی ها و همکاران، هیوندای توانست به رکوردی بی سابقه برای خرده فروشی سالانه دست یابد و سهمی چشمگیر از بازار کسب کند.

در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ هیوندای روی هم رفته ۱۹۵هزار و ۹۶۷ خودرو در آمریکا به فروش رساند که ۲۹درصد بیشتر از مجموع فروش ۳ ماه پایانی ۲۰۲۱ است. در این بین، فروش خودروهای کم‌مصرف ۴۰درصد رُشد را نشان می‌دهد. پیشتاز آنها نیز الانترا HEV با ۴۳۱درصد رُشد فروش، سانتافه HEV با ۸۵درصد رُشد فروش، توسان HEV با ۳۸درصد رُشد فروش و آیونیک ۵ با ۲۸۳۵درصد رُشد فروش بوده.

با این تفاسیر، بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به عملکرد سالانه Hyundai Motor America. این کمپانی در حالی با مجموع فروش ۷۲۴هزار و ۲۶۵ دستگاه در سال ۲۰۲۲، تنها ۲درصد افت فروش به نسبت ۲۰۲۱ را تجربه کرد که متوسط افت فروش ۲۰۲۲ در مقایسه با ۲۰۲۱ برای صنعت خودرو، ۸.۴درصد پیش‌بینی میشد. البته از این تعداد، سهم خرده‌فروشی هیوندای در سال ۲۰۲۲ تعداد ۷۰۸هزار و ۲۱۷ دستگاه بوده که ۲درصد بیشتر از خرده‌فروشی ۲۰۲۱ است. گفتنی است سال گذشته میلادی هیوندای کمترین میزان عمده فروشی را در بین رقبا داشته و تنها ۲.۲درصد از مجموع فروش شرکت، به روش عمده فروشی بوده است.

ماه دسامبر ۲۰۲۲ توسان با ۱۸هزار و ۵۵۷ دستگاه، الانترا با ۱۱هزار و ۷۴۳ دستگاه و سانتافه با ۱۱هزار و ۶۹۹ دستگاه، محبوب‌ترین خودروهای هیوندای نزد خریداران آمریکایی بوده‌اند. مجموع آمار فروش ۲۰۲۲ نیز حاکی از آن است که توسان توانسته با جذب ۱۷۵هزار و ۳۰۷ خریدار آمریکایی، محبوب‌ترین هیوندای لقب بگیرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟