کامیونت شاکمان Y9 ویرا دیزل؛ یک کامیونت هوشمند

با نمایش یک نمونه هوشمندسازی شده از کامیونت جدید شاکمان Y9 در نمایشگاه خودرو تبریز، ویرا دیزل اولین عرضه‌کننده کامیونت هوشمند در کشور لقب گرفت.

پنجشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کامیونت جدید شاکمان Y9 شرکت ویرا دیزل

ویرادیزل به عنوان یکی از زیرمجموعه های نوپای گروه صنعتی ماموت، و همینطور نماینده رسمی محصولات شاکمان در ایران، قرار است به زودی کامیونت‌ها و کامیون‌های کشنده این برند را در بازار عرضه کند. یکی از این محصولات، کامیونت Y9 شاکمان می‌باشد که در نوع ۵.۵ تن در نمایشگاه خودرو تبریز به نمایش عموم گذاشته شده. البته در مقایسه با نمونه ای که برای اولین بار، ار دیبهشت ماه امسال در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران رونمایی شد، کامیونت شاکمان Y9 به نمایش درآمده در نمایشگاه خودرو تبریز توسط شرکت ویرا دیزل، به سیستمی مجهز شده که آن را به اولین کامیونت هوشمند کشور تبدیل می‌کند.

شاکمان Y9 با طول بدنه‌ای نزدیک به ۵.۵متر، از یک طراحی مدرن و تا حدودی مرموز در نمای جلو بهره می‌برد که می‌تواند نظر بسیاری از خریداران بالقوه را به این محصول جلب کند. در واقع این طراحی می‌تواند برگ برنده ای باشد در مقایسه با خودروهای هم‌رده بازار که عمدتا طراحی ساده و تا حدودی تکراری دارند. اما مهمتر، این است که پیشرانه محصول، همان پیشرانه ۴ سیلندر ۳.۸ لیتری آشنای کامینز است که به گیربکس شش سرعته دستی Fast اتصال یافته.

این موتور کامینز به کار رفته در کامیونت جدید شاکمان Y9 شرکت ویرا دیزل، با قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار در دور ۲.۹۰۰، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۵۰۰ نیوتن‌متر در دور های ۱.۲۰۰ تا ۱.۹۰۰ را داشته، از استاندارد آلایندگی Euro V – EEV بهره می‌برد. داشتن این پیشرانه، یکی از مزیت های فنی خودرو به حساب می‌آید چراکه به واسطه استفاده از آن در کامیونت های مختلف بازار، هم قطعات به وفور یافت می‌شود، و هم دانش تعمیر و نگهداری بهینه آن در مراکز مختلف خدماتی وجود دارد.

کامیونت جدید شاکمان Y9 شرکت ویرا دیزل

طبق اطلاعات ارائه شده توسط ویرا دیزل، ظرفیت مجاز قانونی وارد بر مجموع محورهای جلو و عقب یا همان GVW شاکمان Y۹ معادل ۵.۷ تن بوده، وزن کل شاسی، بدون بار، ۲.۲۵۰ کیلوگرم اعلام شده است. ظرفیت مجاز محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب ۲.۲ و ۳.۵ تن می‌باشد. ارتفاع خودرو تا سقف، ۲.۳۸۰میلیمتر بوده، فاصله دو محور آن ۲.۸۰۰میلیمتر اعلام شده است. عرض خودرو نیز ۱.۹۹۵میلیمتر می‌باشد. همچنین باید به بهره‌مندی شاکمان Y9 از مخزن سوخت آلومینیومی ۱۳۰ لیتری و مخزن ادبلو ۱۶ لیتری اشاره کنیم. سیستم ترمز از ترمزهای پنوماتیک ۲ مدار کاسه‌ای در محورهای جلو عقب تشکیل یافته و دارای ABS و EBD است. ترمز موتور نیز از نوع خفه‌کن اگزوز می‌باشد. گفتنی است در این کامیونت سبک، از سیستم تعلیق فنر تخت پارابولیک به همراه کمک فنر در جلو و عقب بهره گرفته شده است.

فضای داخلی کامیونت جدید شاکمان Y9 شرکت ویرا دیزل

امکانات خوبی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفری، کروزکنترل، تاخوگراف، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، شیشه بالابر های برقی، قفل مرکزی با ریموت، چراغ روشنایی در روز برای این کامیونت سبک ویرادیزل در نظر گرفته شده و بصورت اتاق تک، با پیکربندی ۳ سرنشین عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است شاکمان Y9 به نمایش درآمده در نمایشگاه خودرو تبریز، اولین کامیونت هوشمند ایران نیز به حساب می‌آید چراکه به لطف بهره‌مندی آن از سیستم هوشمندسازی شرکت شتاب سیستم، می‌توان موارد متعددی نظیر وزن لحظه‌ای بار، موقعیت‌یابی خودرو، فشار باد تایرها، زمان سرویس های دوره‌ای و همینطور سرعت و تخلف‌های راننده را از راه دور، تحت نظر داشت. این سیستم حتی امکان دیاگ آنلاین را هم به دارنده محصول یا شرکت حمل و نقل می‌دهد که این موارد، مخصوصا برای شرکت‌های حمل و نقل و لجستیکی، بسیار کارآمد خواهند بود.

کامیونت جدید شاکمان Y9 شرکت ویرا دیزل

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟