احداث کارخانه تولید خودروهای برقی هیوندای در عربستان

وزارت صنعت عربستان سعودی تفاهمنامه ای با هیوندای موتور امضا کرده با هدف احداث کارخانه مونتاژ خودروهای برقی و خودروهای درون سوز در این کشور.

یکشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
احداث کارخانه تولید خودروهای برقی هیوندای در عربستان

وزارت صنعت عربستان سعودی روز شنبه با شرکت هیوندای موتورز کره جنوبی به منظور احداث کارخانه مونتاژ کامل خودروهای برقی، یک یادداشت تفاهم نامه امضا کرد. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: این یادداشت تفاهم بر برنامه ریزی برای احداث کارخانه مونتاژ کامل ( CKD) خودروهای برقی و خودروهای درون سوز تاکید دارد. در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: شرکت هیوندای علاقه وافری را برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری مشترک با عربستان نشان داده است.

امضای این قرارداد در راستای رسیدن به اهداف استراتژی ملی عربستان سعودی در توسعه قابلیت های تولید بومی و همچنین سعوی ویژن ۲۰۳۰ که به دنبال متنوع ساختن پایه های اقتصادی در این کشور پادشاهی است، صورت می‌پذیرد. این قرارداد در حضور بندر الخریف وزیر صنعت و منابع طبیعی، فیصل الابراهیم وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی، برخی مقام های ارشد اقتصادی و صنعتی و همچنین نایب رئیس اجرایی رئیس بخش فعالیت های بین‌المللی هیوندای موتور، سون سوب کیم امضاء شد.

استراتژی صنعت ملی عربستان سعودی به دنبال داخلی‌سازی بخش خودرو و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش می‌باشد، یعنی در بخشی که انتظار می‌رود شاهد افزایش ۲.۲درصدی فروش خودروهای سبک تا ۲۰۳۰ باشد. عربستان سعودی با هدف جلب نظر سرمایه‌گذاران و توسعه فرصت های شغلی به توسعه این بخش روی آورده، البته با تمرکز بر تولیداتی که دارای ارزش افزوده می‌باشند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟