هایما 8S ایران خودرو با چه قیمتی در بورس به فروش رسید؟

اولین عرضه خودرو جدید هایما 8S ایران خودرو در بورس کالا با ۴۸.۰۲درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه ۹۳۴میلیون تومانی این محصول، به پایان رسید.

یکشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
هایما 8S ایران خودرو با چه قیمتی در بورس به فروش رسید؟

اولین عرضه هایما 8S در بورس کالا، لحظاتی پیش با میانگین قیمت مچ شده ۱میلیارد و ۳۸۲میلیون و ۵۴۸هزار تومان به پایان رسید. با توجه به این که به قیمت ذکر شده، ۱۲درصد مالیات و عوارض بر اساس قیمت نهایی فروش و ۴۳۷۱۳۱۰ تومان هزینه‌های دیگر نیز اضافه می‌شود، میانگین قیمت نهایی فروش، چیزی در حدود ۱میلیارد و ۵۵۳میلیون تومان می‌شود.

هایما 8S با چه قیمتی در بورس به فروش رسید؟

در این نوبت، تعداد ۵۰۰ دستگاه هایما ۸S با قیمت پایه ۹۳۴میلیون تومان در بورس کالا عرضه شد تا آغازی باشد برای عرضه تازه‌ترین محصول ایران خودرو از شریک چینی این خودروساز. در این نوبت، کمتری قیمت پیشنهادی برنده، ۱میلیارد و ۳۸۰میلیون تومان بود که ۷دستگاه با این قیمت پیشنهادی به فروش رسید. بالاتری قیمت پیشنهادی نیز ۱میلیارد و ۳۸۵میلیون تومان بود، با تعداد تقاضای ۱۰ دستگاه. بیشترین مقدار تقاضا نیز برای قیمت ۱میلیارد و ۳۸۳میلیون تومانی به ثبت رسید. موعد تحویل خودروهای عرضه شده در این نوبت، ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل کارخانه یعنی ایران خودرو خراسان خواهد بود. تمامی خودروهای قابل عرضه در این نوبت نیز به رنگ مشکی آبنوس می‌باشند.

خودرو جدید هایما 8S ایران خودرو

هایما8S خودرویی است که با توجه به رده بندی قیمتی و همچنین سطح بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی، می‌تواند جایگاه مطلوبی را در میان خودرو‌های هم‌رده پیدا کند. البته باید دید که با آغاز فروش خودرو جدید هایما 8S ایران خودرو در بورس کالا، کشف قیمت آن روی چه عددی خواهد بود، چراکه در حال حاضر و با شرایط فعلی بازار، قیمت شرکتی چیزی بیشتر از یک عدد نیست و قیمت بازار که عدد کشف شده در بورس کالا نیز تعیین کننده آن می‌باشد، ملاک جایگاه محصول آتی ایران خودرو در بازار و در میان رقبای اصلی خواهد بود.

این خودرو که در رده کراس اوورها قرار دارد، از نظر ظاهری کاملا مدرن و به روز است. جلوپنجره کرومی طرح کهکشانی همراه با چراغ‌هایی که کاملا تهاجمی طراحی شده‌اند، نوید حضور یک خودروی پر هیجان را می‌دهد. در نمای جلو پروژکتورها نیز همچون خودروهای کره‌ای کاملا بزرگ طراحی شده اند. Haima 8S در نمای کناری و خط شانه یک شکست بر روی در عقب را تجربه می‌کند که به جذابیت های ظاهری آن افزوده است. در نمای عقب نیز طرح چراغ‌های به هم پیوسته که هم راستا با ترند روز طراحی شده است، دیده می‌شود.

هایما 8S، کراس اوور چینی جدید ایران خودرو

این محصول از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۲ اسب بخار نیرو و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گشتاور موتور از دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس است که بازه بزرگی از دور موتور به حساب می‌آید. از این رو مصرف سوخت هم به ۷.۲ لیتر کاهش پیدا می‌کند. اما مهمتر، چالاکی خودرو است که آن را در صفر تا صد هشت ثانیه آن می‌توان دید. در رسیدن به این مصرف سوخت معقول و چالاکی خوب، بهره‌مندی عملکرد گیربکس که از نوع شش سرعته اتوماتیک است، بی‌تاثیر نبوده.

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز در بخش‌های مختلف قابل توجه و مورد خواست مشتریان است. گفتنی است، با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با شرکت آپکو، محصول جدید Haima 8S ایران‌خودرو با پوشش نانو سرامیک بدنه تحویل مشتریان خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • مهرداد | 12 دی 1401 - 00:08

    انگار مال خودشونه چه افتخاری میکنن این ماییه های نگ اسلام