سایپا آریا با موتور GDI و ۵ سال گارانتی عرضه خواهد شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می‌گوید خودرو جدید آریا قرار است با پیشرانه مجهز به فناوری تزریق مستقیم سوخت عرضه شود و گارانتی ۵ ساله خواهد داشت.

سه شنبه - ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
خودرو جدید سایپا آریا

سایپا آریا یک هاچبک کراس برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با شاهین است که در کنار ظاهر ارتفاع گرفته، تفاوت‌هایی نیز در نمای جلو و عقب با شاهین دارد. این خودرو قرار بود در نیمه نخست ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسد اما این مهم، هنوز عملیاتی نشده و در عوض، به نمایش نمونه های مهندسی آن در رویدادهای مختلف بسنده شده. اطلاعاتی هم که از آن ارائه می‌شود، قطره‌چکانی است. برای مثلا، اخیرا در آیین گرامیداشت هفته پژوهش، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اشاره به بهره‌مندی این خودرو آتی از موتور GDI داشته. محمدعلی تیموری در این مورد گفت: موتور GDI با گارانتی پنج ساله به بازار عرضه خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که کیفیت را در محصولات جدید به نحوی بالا ببریم که بتوانند همه استانداردها را دریافت کنند.

خودرو جدید سایپا آریا

پیش‌تر گفته می‌شد موتور پیشرانه M15 که مشابه نمونه به‌کار رفته در شاهین است، محرک آریا خواهد بود. اما با این گفته های مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اینطور به نظر می‌آید که نمونه بهینه‌سازی شده این پیشرانه که با پسوند پلاس توسط مگاموتور مهندسی شده و آماده تولید انبوه است، در آریا به‌کار خواهد رفت. مدیرعامل سایپا با اشاره به این که کارهای تحقیقاتی موتور M15پلاس در شرکت مگاموتور برای خودروهای فعلی پایان یافته و در مرحله تولید انبوه قرار دارد، از آغاز عرضه محصولات مجهز به آن به بازار در خردادماه سال آینده خبر داد و گفت: موتور M15پلاس در مقایسه با موتور فعلی، یک لیتر بنزین کمتر مصرف خواهد کرد.

خودرو جدید سایپا آریا

لازم به ذکر است Saipa Arya هم با گیربکس دنده ای عرضه خواهد شد، و هم با گیربکس CVT. در مورد توان پیشرانه هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما به نظر می‌آید با مقادیری بیشتر از ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن‌متر گشتاور M15 معمولی که در شاهین به‌کار رفته دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ است، طرف خواهیم بود.

در مدل دنده‌ای سایپا آریا، امکانات رفاهی تقریبا مشابه شاهین فعلی بوده، عبارتند از سانروف، فرمان کمکی برقی، نشانگر فشار باد تایرها، آینه های برقی دارای گرمکن، استارت دکمه‌ای، پوشش چرم مصنوعی فضای داخلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان با کنترلگرهای چندمنظوره، دیلایت و چراغ های اتوماتیک جلو با دیلایت، ایربگ‌های جلو، سیستم کمک حرکتی در سربالایی، صندلی‌های تاشو ردیف عقب، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک و امکاناتی از این دست.

خودرو جدید سایپا آریا

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟