عرضه مدل بنزینی-برقی خودرویی که در صف ورود به ایران است

برای مشتریان بازار خودروهای بنزینی-برقی چین که این روزها، ترافیک خودروهای جدید در آن بسیار سنگین شده، جتور مدل پلاگین-هایبرید را در نظر گرفته.

جمعه - ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
مدل پلاگین-هایبرید خودرو جدید Jetour Dasheng

جتور داشنگ یکی از خودروهای جدید بازار چین است که شنیده‌ها، حاکی از برنامه‌ریزی های یک شرکت خودروساز داخلی برای عرضه آن در بازار ایران می‌باشند. این خودرو که در اصل، نسل جدید خودرویی است که بهمن موتور با نام فیدلیتی در کشورمان تولید و عرضه می‌کند، در کنار تغییرات ظاهری چشمگیر در مقایسه با جتور X70 S یا همان فیدلیتی بهمن موتور، از لحاظ تکنولوژی نیز به‌مراتب به‌روز تر شده. نمونه این ماهیت تکنولوژیک تر جتور داشنگ نیز امکان عرضه آن بصورت پلاگین-هایبرید می‌باشد؛ اتفاقی که به تازگی محقق شده و خریداران چینی می‌توانند تازه‌ترین و به‌روز ترین محصول Jetour را با پیشرانه بنزینی-برقی (i-DM) نیز خریدارای کنند.

مدل پلاگین-هایبرید خودرو جدید Jetour Dasheng

آنچه که ظاهر جتور داشنگ i-DM را از نمونه های بنزینی این خودرو متمایز می‌سازد، درگاه شارژی است که بالای گلگیر جلو سمت راننده تعبیه شده. از طریق این درگاه، مجموعه باتری های پشتیبان موتور برقی جتور داشنگ i-DM شارژ می‌شود. این بخش برقی، در ترکیب با یک موتور بنزینی که از نوع ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر می‌باشد، پیشرانه بنزینی-برقی تازه‌ترین محصول Jetour را تشکیل می‌دهند. این پیکربندی PHEV روی هم رفته ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت دارد و بیشینه گشتاوری معادل ۵۴۵ نیوتن‌متر در حالت ترکیبی تولید می‌کند. گیربکس نیز به جای نمونه ۶ سرعته دستی، ۶ سرعته اتومات دو کلاچ و یا ۷ سرعته اتومات دو کلاچ به‌کار رفته در نمونه های ICE (بنزینی ۱.۵ و ۱.۶ توربو)، یک گیربکس اختصاصی هایبرید یا DHT سه سرعته است.

مدل پلاگین-هایبرید خودرو جدید Jetour Dasheng

با این گیربکس یکی شده با موتور برقی، پیشرانه می‌تواند در حالت های مختلف نظیر حالت متکی بر موتور بنزینی، حالت متکی بر موتور برقی و حالت ترکیبی (بنزینی-برقی) محرک خودرو باشد. برای مثال، جتور مدعی است داشنگ i-DM می‌تواند در حالت تمام-الکتریکی، مسافتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر را بصورت بی‌وقفه بپیماید که عدد پیمایش تمام-الکتریکی بسیار خوبی برای یک خودرو پلاگین-هایبرید به حساب می‌آید.

در کنار این ماهیت مدرن و به‌روز پیشرانه، از نظر امکانات نیز جتور داشنگ i-DM در سطح بسیار خوبی قرار دارد. برای این خودرو نمایشگر ۸ اینچ باریک و کشیده به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان در نظر گرفته شده و یک نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچ به عنوان رابط سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو بر روی داشبورد خودنمایی می‌کند که جلوه به‌ظاهر جدا از داشبورد آن، بسیار جلب نظر می‌کند. در ضمن برای این که حواس راننده مدام به مسیر روبرو باشد و کمتر منحرف شود، هدزآپ دیسپلی یا همان سیستم نمایش دهنده اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو برای جتور داشنگ i-DM در نظر گرفته شده است.

مدل پلاگین-هایبرید خودرو جدید Jetour Dasheng

در کنار اینها، یک مشخصه نیز در فضای داخلی Jetour Dasheng i-DM جلب نظر می‌کند و آن، انفصال کنسول میانی از داشبورد است. این شکل طراحی داخلی به لطف مکانیزم تعویض دنده الکترونیک میسر شده و این یعنی دیگر خبری از اهرم های تعویض دنده مرسوم بر روی کنسول میانی نیست. در عوض، روی کنسول میانی فضاسازی های متعدد برای حمل لوازم همراه سرنشینان، جالیوانی و همینطور پد شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده. کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سانروف برقی پانورامیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن صندلی‌ها، آینه‌های برقی دارای گرمکن، تهویه اتوماتیک با تنظیم دو نقطه‌ای، تشخیص و اجرای فرامین صوتی و مودلایتینگ قابل تنظیم فضای داخلی در رنگ‌بندی متنوع و همچنین الگوی روشنایی قابل‌توجه نیز از دیگر امکانات قابل ذکر در مجهزترین نمونه‌های Jetour Dasheng i-DM می‌باشند.

مدل پلاگین-هایبرید خودرو جدید Jetour Dasheng

لازم به ذکر است طرح دو رنگ پوشش داخلی را می‌توان در رنگ‌بندی آبی-سفید، خاکستری-سفید و یا سیاه-قرمز سفارش داد. این خودرو قرار است در دو تیپ لایتنینگ۱ و لایتنینگ۲ عرضه شود که اولی، با قیمت پایه ۱۴۹هزار و ۹۰۰ یوان در چین عرضه می‌شود یعنی تقریبا برابر با ۲۱هزار و ۴۶۰ دلار. تیپ لایتنینگ۲ نیز ۲۰هزار یوان (۲.۸۶۰ دلار) گران‌تر از مدل پایه قیمت‌گذاری شده است. جتور از برندهای نوپای چینی است که به واسطه طراحی و تولید محصولات جوان‌پسند، طی سال های گذشته به جایگاه خوبی، هم در بازار چین و هم در بازارهای صادراتی هدف دست یافته. این خودروساز چینی تولید ۵۰۰هزار دستگاه در سال را برای ۲۰۲۳ هدف‌گذاری کرده و در نظر دارد تا ۲۰۲۶ به تولید ۱میلیون دستگاه در سال دست یابد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟