افزایش قیمت دایون Y5 تولیدی صنایع خودروسازی ایلیا

قیمت دایون Y5 درحالی به ۱میلیارد و ۲۴۸میلیون تومان رسیده که آغاز عرضه این خودرو توسط صنایع خودروسازی ایلیا در بهمن ۱۴۰۰ با ۹۳۲میلیون تومان بود.

دوشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

طبق اعلام قیمتی که اخیرا به نمایندگی های فروش صنایع خودروسازی ایلیا شده، شاسی بلند دایون Y5 این شرکت بار دیگر افزایش قیمت را تجربه کرده. طبق این اعلام قیمت، دایون Y5 از این پس با بهای ۱میلیارد و ۲۴۸میلیون تومان عرضه خواهد شد؛ عددی که در مقایسه با آخرین افزایش قیمت دایون Y5 در تیر ماه، بیانگر افزایش قیمت ۹۹میلیون تومانی این خودرو چینی است. البته آن دسته از مشتریانی که دایون Y5 را پیش‌تر با قیمت مصوب از صنایع خودروسازی ایلیا ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو ثبت‌نامی را با همان قیمت قبلی تحویل خواهند گرفت.

خودرو DayunY5 یک شاسی بلند دو دیفرانسیل دارای شاسی مستقل است که در آن، یک موتور 4 سیلندر ٢ لیتری مجهز به توربوشارژر میتسوبیشی با ۲۰۲ اسب بخار قدرت و توان تولید ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور بیشینه، وظیفه تامین قوای محرکه را عهده‌دار است. این خودرو با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن وارد بازار شده است. از سایر مشخصات این شاسی‌بلند چینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– سیستم 4WD ساخت شرکت BorgWarner
– بهره‌مندی از سه حالت دو چرخ محرک سبک (2H)، چهارچرخ محرک سبک (4H) و چهارچرخ محرک سنگین (4L)
– سیستم ترمز ساخت شرکت آلمانی Bosch
– مانیتور ۸ اینچی لمسی
– سیستم صوتی با ۸ بلندگو
– صندلی ۶ حالته برقی راننده
– گیربکس با حالت‌ اسپرت
– قفل اتوماتیک دیفرانسیل عقب
– استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید
– سانروف برقی
– کروز کنترل
– دوربین دنده عقب

این خودرو، یک SUV هفت‌نفره است که در صورت بسته بودن صندلی‌های عقب، فضای بار فوق‌العاده‌ای به حجم ۲۷۸۵ لیتر را ارائه می‌دهد. گفتنی است صنایع خودروسازی ایلیا به عنوان نماینده رسمی خودروهای سواری برند دایون در ایران، اقدام به تولید خودرو دایون Y5 کرده است. تمامی خودروهای تولیدی صنایع خودروسازی ایلیا، توسط نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این شرکت یعنی کیان موتور وارنا به مشتریان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟