نصف جهان زیر پای کامیون کشنده دافران H7 شایان دیزل

شایان دیزل در ادامه حضور پر رنگ در رویدادهای نمایشگاهی صنعت خودرو، با رنگ‌بندی متنوع کامیون کشنده دافران H7 و امکان تست‌درایو آن در نمایشگاه خودرو اصفهان حضور دارد.

جمعه - ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مسعود افشاری مدیرعامل شایان یدک همراه

شایان دیزل یکی از شرکت هایی است که با وجود مدت زمان بسیار کمی که از آغاز فعالیت هایش در عرصه تولید و عرضه خودروهای تجاری و کار در ایران می‌گذرد، به خوبی توانسته جای خود در صنعت حمل و نقل کشور و عرصه ترانزیت، باز کند. بخشی از این مهم، به واسطه حضور پر رنگ شایان دیزل در رویدادهای نمایشگاهی صنعت خودرو کشورمان حاصل شده و این حضور در رویدادهای مختلف، با استقبال بسیاری خوبی نیز از سوی بازدیدکنندگان مواجه بوده. در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان که از سوم آذر ماه آغاز به‌کار کرده و تا ششم آذر ماه پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود نیز شایان دیزل در غرفه بزرگ خود، کامیون کشنده دافران H7 را در رنگ‌بندی متنوع این محصول به نمایش گذاشته تا بتواند بیشتر و بهتر نظر بازدیدکنندگان را به این غرفه جلب کند.

در بازدید این غرفه، فرصتی دست داد تا گفت‌وگویی داشته باشیم با مسعود افشاری مدیرعامل شرکت شایان یدک همراه پیرامون فعالیت‌های شایان‌دیزل و برنامه‌های آتی این شرکت فعال در عرصه تولید و عرضه خودروهای تجاری و کار. مدیرعامل شرکت شایان یدک همراه با اشاره به این که شایان دیزل از سال ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور وقت تولید کامیون کشنده دافران را آغاز کرده، ابراز خوشنودی کرد که این سازنده نوپای خودروهای تجاری و کار کشورمان توانسته در مدت زمان کوتاهی، از تولید یک دستگاه خودرو در چند روز به تولید روزانه چندین دستگاه کامیون کشنده دافران دست یابد. وی تصریح کرد در حال حاضر شایان دیزل به تولید روزانه ۸ دستگاه در دو شیفت کاری دست یافته و ابراز امیدواری کرد این تعداد تولید روزانه، به زودی به ۱۲ دستگاه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شایان یدک همراه با اشاره به این موضوع، تاکید داشت این شرکت در حال افزایش فضای کارخانه تولیدی این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بوده و برای عرضه محصولات جدید در آینده نزدیک، برنامه‌ریزی کرده که عبارتند کامیون باری، کامیون کمپرسی، کشنده‌های دیگر و کامیونت هایی در تُناژ ۶.۵ تن، ۸ تن و ۱۰.۵ تن. افشاری معتقد است محصول دافران H7 در مدت زمانی که از آغاز عرضه‌اش به بازار می‌گذرد، توانسته طرفداران خاص خود را جذب کرده، شایان دیزل را به برند محبوبی در بین خودروهای تجاری و کار تبدیل کند. وی با اشاره به این موضوع گفت: در هر شهری خودرو ما طرفداران خاص خود را دارد و تقریبا توانسته به جایگاه خود در صنعت حمل و نقل و عرصه ترانزیت را به دست آورد.

کامیون کشنده دافران H7 شایان دیزل در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان ۱۴۰۱

افشاری در مورد تعداد محصولاتی که تا به امروز توسط شایان دیزل تولید و در بازار عرضه شده، گفت: تا به امروز ۱.۲۰۰ دستگاه کامیون کشنده دافران H7 به تولید رسیده که ۹۰۰ دستگاه از این تعداد تجاری و پلاک شده و در جاده‌های کشور در حال تردد می‌باشند.

وی با اشاره به فعالیت های شایان یدک همراه به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش به کلیه محصولات شایان دیزل، از پوشش تمامی دوازده محور مواصلاتی کشور خبر داد و با اعلام این که در حال حاضر، ۱۵ نمایندگی فعال در سراسر کشور بصورت حضوری و همچنین با امداد جاده‌ای و خدمات سیار به خدمت‌رسانی به محصولات شایان دیزل مشغول هستند، ابراز امیدواری کرد با هدف ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی، این تعداد تا پایان سال به ۲۰ نمایندگی افزایش یابد.

افشاری پیرامون قطعات یدکی نیز این اطمینان را به مشتریان شایان دیزل می‌دهد که دغدغه تامین، هم در قطعات داخلی‌سازی شده کامیون کشنده H7 و هم در قطعات وارداتی این محصول، در یک سال گذشته برطرف شده و تلاش شرکت همواره بر این بوده که تمامی قطعات یدکی خودرو در نمایندگی ها به وفور وجود داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. وی با اشاره به این موضوع، تاکید کرد: شعار ما در شایان یدک همراه، رانندگی بدون وقفه است یعنی بدون لحظه‌ای فوت وقت، ۳۶۵ روز سال، هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، خدمات پس از فروش را داریم و در خدمت مشتریان خود هستیم، در هر جاده و مسیری که باشند.

کامیون کشنده دافران H7 شایان دیزل در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان ۱۴۰۱

مدیرعامل شایان یدک همراه در ادامه اشاره ای هم به حضور پر رنگ شایان دیزل در رویدادهای نمایشگاهی اخیر صنعت خودرو کشورمان داشت و گفت: ما در هر شهری توانسته ایم مخاطب خاص خود را جذب کنیم و جالب این است که در حتی پیش از احداث نمایندگی در بسیاری از شهرها، مشتریان خاص خود را در این شهرها داشتیم و همین، این انگیزه را به ما داده تا با وجود تمامی مشکلات و سختی‌های برگزاری نمایشگاه های خودرو و حضور در این رویدادها به همراه تیم مدیریت ارشد شرکت، سعی کرده‌ایم بین استان‌ها فرق نگذاریم و در تمامی نمایشگاه‌ها حضور پرقدرت داشته، پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی با این توضیحات، افزود: قبل و بعد از نمایشگاه‌ها هم با بررسی‌هایی که به عمل می‌آید، به این نتیجه رسیده‌ایم که اقبال عمومی از محصول ما افزایش می‌یابد و این نشان دهنده تاثیر حضور در نمایشگاه‌ها بر معرفی برند و محصول است.

افشاری همچنین افزود: برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران، بعد در شیراز و حال برای سومین بار در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اصفهان، تست‌درایو کامیون کشنده خود را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده‌ایم چراکه امروز دیگر کاتالوگ‌ها و بروشورها آن حسی که باید را به مردم منتقل نمی‌کنند، مخصوصا به رانندگان که خود تجربه بسیاری در رانندگی و شناختن برند تجاری محصولات ترانزیتی دارند.

مسعود افشاری مدیرعامل شایان یدک همراه

به گفته مسعود افشاری، ظرفیت تولید در شایان دیزل در حال حاضر ۱۵۰۰ دستگاه در سال است که به زودی به ۳هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت. برای دستیابی به این مهم، همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، شایان دیزل توسعه فیزیکی کارخانه تولیدی خود واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را به همراه افزایش نیروی انسانی در دستور کار قرار داده است.

در پایان لازم به ذکر است کامیون کشنده دافران H7 که در حال حاضر با تنظیم ارتفاع فرمان بصورت پنوماتیک (بادی – برقی) می باشد ، پدال‌های قابل تنظیم، آینه‌های گرمکن‌دار، تهویه مطبوع اتوماتیک، قطع‌کن برق دستی، فیلتر آبگیر سوخت، کروز کنترل و بخاری درجا نیزداخلی‌سازی ۲۱ درصدی توسط شایان دیزل به تولید می‌رسد، به لطف بهره‌مندی از پیشرانه موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجم ۱۲۱۵۵ سی‌سی با ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت، یکی از قدرتمندترین کشنده های تولیدی بازار ایران به حساب می‌آید.

گیربکس AMT و جعبه فرمان محصول کارخانه ZF، سیستم ترمز متشکل از ABS+ECS+EBS و AEBS (ترمز هوشمند اضطراری) محصول کمپانی WABCO آلمان، ریتاردر (خفه‌کن یا ترمز موتور) محصول شرکت Jacobs، اینتاردر (ترمز گیربکس) پنج زمانه ZF و سیستم LDWS (سیستم هشدار خروج از خطوط جاده) نیز از جمله متعلقات و امکاناتی هستند که دافران اچ۷ را به یکی از مجهزترین کامیون‌های کشنده بازار حال حاضر بازار کشورمان تبدیل می‌کند.

در کنار اینها می‌بایست به بهره‌مندی Dafran H7 از امکاناتی نظیر تنظیم ارتفاع فرمان بصورت پنوماتیک (بادی-برقی)، پدال‌های قابل تنظیم، آینه‌های جانبی دارای گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، فیلتر آبگیر سوخت، کروز کنترل و بخاری درجا نیز اشاره کنیم. لازم به ذکر است این کشنده کلیه استاندارد های ۸۵گانه را پاس کرده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • داوودخالدی | 11 خرداد 1402 - 18:29

    ماشین خوبی هست