شراکت تازه رنو و جیلی برای تولید انواع پیشرانه خودرو

جیلی شراکتی را برای تولید پیشرانه با رنو آغاز کرده‌ که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ نزدیک تا ۸۰درصد بازار پیشرانه‌های احتراق داخلی دنیا را پوشش دهد.

جمعه - ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
شراکت تازه رنو و جیلی برای تولید انواع پیشرانه خودرو

رنو و جیلی یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با هدف تولید پیشرانه‌های مبتنی بر سوخت‌های فسیلی و هایبرید تاسیس می‌کنند. این شرکت جدید قرار است با استخدام ۱۹هزار نیرو، در ۱۷ کارخانه واقع در سه کشور، انواع پیشرانه‌ را برای محصولات رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک‌اندکو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی، مهندسی و تولید کند. هدف‌گذاری اولیه تولید برای این شرکت، بیش از پنج موتور احتراق داخلی، هایبرید و پلاگین-هایبرید و همچنین گیربکس بوده که در قالب برندهای یاد شده، در بیش از ۱۳۰کشور دنیا عرضه خواهند شد. سهام آن نیز قرار است بصورت ۵۰-۵۰ بین طرف‌های فرانسوی و چینی تقسیم شود.

جیلی در حال حاضر یکی از بزرگترین خودروسازان دنیاست و در کنار تملک برندهای چینی جیلی، لینک‌اندکو، زیکر و جیومتری، در برندهای بین‌المللی نظیر ولوو، لوتوس، پروتون و پولستار نیز سهامدار عمده به حساب می‌آید. این گروه خودروسازی چینی حتی در برند لاگوندا استون مارتین نیز سرمایه‌گذاری کرده. حال با شراکتی که با رنو برای تولید قوای محرکه آغاز کرده، سهم بیشتری از صنعت خودروسازی دنیا کسب خواهد کرد، به‌ویژه اگر بدانید این شراکت، قرار است در آینده نزدیک تا ۸۰درصد بازار پیشرانه‌های احتراق داخلی دنیا را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟