برداشت مینیاتوری میتسوبیشی از ون محبوب دلیکا

میتسوبیشی به زودی محصول جدیدی را با نام آشنای دلیکا و پسوند مینی رونمایی خواهد کرد که یک خودرو کوچک، با ادعا های بزرگ برای بازار ژاپن است.

جمعه - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
خودرو جدیدی میتسوبیشی دلیکا مینی ۲۰۲۳

میتسوبیشی قرار است نسخه مینی ون محبوب DELICA را از اواسط زمستان در ژاپن عرضه کند. این ون بسیار کوچک، اما خانوادگی، طول بدنه‌ای کمتر از ۳.۴متر داشته، از موتور بنزینی ۳سیلندر ۶۵۸ سی‌سی که با یک موتور برقی و گیربکس CVT جفت‌وجور شده، نیرو می‌گیرد. بد نیست بدانید با همین جثه بسیار کوچک، میتسوبیشی دلیکا مینی یک خودرو AWD می‌باشد.

با توجه به این ابعاد، و همینطور تناسبات بدنه، به نظر می‌آید Mitsubishi Delica Mini برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با کِی‌کار میتسوبیشی eK توسعه یافته و نقاط اشتراک این دو، تنها به ساختار کلی خلاصه نمی‌‎شود چراکه eK نیز دارای یک پیشرانه هایبرید AWD مشابه نمونه به‌کار رفته در دلیکا مینی می‌باشد.

میتسوبیشی این محصول جدید خود را یک استیشن قد بلند و بسیار سبک معرفی می‌کند که در عین کوچک بودن، بسیار سخت‌جان است. و به سبک می‌ون ها، دارای درب‌های عقب کشویی است که ورود و خروج را بسیار سهولت می‌بخشد. میتسوبیشی قرار است این محصول را بصورت دو رنگ (سقف و ستون ها به رنگ مشکی) عرضه کند. همچنین تاکید بر مناسب بودن آن برای کمپینگ و ماجراجویی های خارج از جاده آخر هفته دارد که البته با این تناسبات، صرفا به درد سافت‌رود های ساده و پیش‌پا افتاده می‌خورد تا آفرود. اما طراحی آن به شکلی صورت گرفته که حس یک ون آماده برای آفرود را تداعی کند.

طول بدنه میتسوبیشی دلیکا مینی ۳.۳۹۵ میلیمتر بوده، بر روی دو محور به فاصله ۲.۴۹۵ میلیمتر سوار است. ارتفاع آن نیز بسته به مدل انتخابی، بین ۱.۶۴۰ تا ۱.۶۶۰ میلیمتر اعلام شده است. رونمایی رسمی از این خودرو، اواخر دی‌ماه امسال صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟