ایران خودرو موتور تارا را به سایپا شاهین می‌دهد

در راستای اتحاد استراتژیکی که بین دو خودروساز بزرگ کشور شکل گرفته، ایران خودرو مجموعه محرکه تارا را برای استفاده در شاهین پلاس در اختیار سایپا قرار داده.

یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
ایران خودرو موتور تارا را به سایپا شاهین می‌دهد

در راستای اتحاد استراتژیک دو شرکت سایپا و ایران خودرو و با حضور مدیران عامل دو شرکت، نخستين مرکز فروش و خدمات پس از فروش مشترک سایپا و ایران خودرو افتتاح و شروع به فعالیت کرد. در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اعلام این که اتحاد استراتژیک بین گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده از تمام منابع دو طرف با هدف افزایش رضایت مندی مشتریان است، از تامین قوای محرکه محصولات سایپا از ایران خودرو گفت.

مدیرعامل سایپا در خصوص تامین قوای محرکه سایپا از ایران خودرو در راستای اتحاد استراتژیک دو خودروساز گفت: برای خودرو شاهین پلاس، قوای محرکه خودروی تارا از ایران خودرو نصب و مراحل کالیبره شدن آن انجام شده است و تست تصادف آن باقی مانده که باید آن را در خارج از کشور انجام دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با شرکت ایران خودرو در حال تولید خودروی اقتصادی به صورت مشترک هستیم و در خصوص قوای محرکه این محصول هم به صورت مشترک در حال تامین و تولید هستیم تا بتوانیم به صورت مشترک خودرو را عرضه کنیم.

او با بیان اینکه در گذشته مسیری که طی شده مطلوب نبوده چراکه در سال گذشته ۱۶۰ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ ها مانده و تیراژ تولید به حداقل ممکن رسیده بود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر خودروهای کف پارکینگ دو شرکت به صفر رسیده و تیراژ تولید با شرایط نرمال در حال انجام است و قطعا این روند اتحاد دو شرکت و استفاده از منابع دو طرف موجب رضایت مندی مشتریان خواهد شد.

مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو با اشاره به توسعه موتور سه استوانه توسط اين شركت، گفت: اين هم يكی از تفاهم‌نامه‌های اتحاد استراتژيك است و با اقدامات صورت گرفته در چند ماه آينده شاهد توليد اين موتور خواهيم بود و شركت تامين، توسعه تجارت و خدمات قوای محركه سايپا و ايران خودرو به صورت مشترك تاسيس خواهد شد تا توانمندی های قوای محركه دو شركت به اشتراك گذاشته شود.

خطيبی با بيان اين‌كه ايران‌خودرو در كنار رفع نيازهای قوای محركه دو خودروساز اهداف ديگری از تاسيس پاورترين دارد، گفت: حضور موثر در بازارهای داخلی و تامين نياز ديگر خودروسازان و از همه مهم‌تر صادرات قوای محركه به بازارهای خارجی از جمله اهداف ترسيم شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 9 آبان 1401 - 08:58

    پس موتور جدیدسایپا چی شد؟ چرا نمیخواهیدپیشرفت کنید