با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ مشخص شد؛

رُشد ۲۱درصدی فروش خودروهای تجاری و کار ولوو

با وجود افزایش تحویل خودرو و درآمدهای حاصل از آن، سود عملیاتی ولوو تراکس در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ کمتر از ۱۱درصد مدت مشابه سال گذشته اعلام شده.

یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ مشخص شد؛

گروه ولوو با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲، از افزایش درآمد و سود خالص در این مدت به واسطه رُشد ۲۱درصدی فروش خودروهای تجاری و کار خبر داد. بیشترین درآمدزایی نیز از اروپا آمده، جایی که جایگزینی خودروهای تجاری و کار فرسوده توسط شرکت های لجستیکی، ولوو را در ثبت رکوردی تازه برای تولید و تحویل کامیون و کشنده بسیار کمک کرد.

تا ۳۰ سپتامبر، ولوو درآمد خالصی بالغ بر ۷۷۰ میلیون دلار (معادل ۳۷سنت در ازای هر سهم) در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ را گزارش کرد که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۲۱، نشان از رُشد ۱۴۰ میلیون دلاری دارد. مجموع درآمد نیز در حالی به ۱۰.۳میلیارد دلار رسیده که این عدد برای مدت مشابه ۲۰۲۱، معادل ۷.۶میلیارد دلار بوده.

با تمام اینها اما حاشیه سود شرکت از ۱۱درصد ۲۰۲۱ به ۱۰.۳درصد کاهش یافته. دلیل آن هم افزایش هزینه‌های انرژی و مواد اولیه، و همچنین مشکلات در زنجیره تامین اعلام شده، مواردی که کماکان ادامه دارند و این یعنی روند توقف تولید و افزایش هزینه‌های سربار قرار نیست به زودی ها پایان یابد.

در همین گزارش، ولوو از افزایش ۴۱درصدی تحویل انواع خودروهای تجاری و کار در سال جاری میلادی خبر داد که درآمد این بخش را از ۴.۷۵میلیارد دلار سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۶.۷میلیارد دلار افزایش داده است. در این مدت، ۵۳هزار و ۳۰۳ دستگاه کامیون و کشنده توسط ولوو تراکس تحویل مشتریان شده و این در حالی است که مجموع تحویلی‌های سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ این تجاری‌‎ساز بزرگ سوئدی، ۴۳.۴۹۸ دستگاه بوده.

مجموع سفارش‌های محصول سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ نیز ۶۴هزار و ۶۸۹ دستگاه بوده که بیشتر از ۵۱.۱۱۸دستگاه سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی است.

انتهای پیام

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟