اعلام قیمت سورن پلاس دوگانه سوز برای آبان ۱۴۰۱

با توجه به اعلام قیمت سورن دوگانه سوز در لیست آبان ۱۴۰۱، به نظر می‌آید شاهد عرضه آن در طرح فروش فوق العاده آتی ایران خودرو خواهیم بود.

دوشنبه - ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
سورن پلاس دوگانه سوز ایران خودرو

ایران خودرو در لیست جدیدی که برای قیمت انواع محصولات خود در آبان ماه ۱۴۰۱ ارائه کرده، سورن پلاس دوگانه سوز را نیز در لیست قرار داده. طبق این لیست قیمت، برای سورن پلاس دوگانه سوز که از نظر تجهیزات، مشابه سورن‌پلاس عادی جدید (با کُد ۵۷۵۲۲) است، قیمت ۲۸۱میلیون و ۱۸۹هزار و ۴۰۰ تومانی در نظر گرفته شده که تقریبا ۱۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان بیشتر از قیمت شرکتی سورن‌پلاس عادی جدید است.

همانطور که اشاره شد، از نظر امکانات، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز از نظر امکانات، کاملا مشابه نمونه عادی این خودرو با کُد 54522 است. این یعنی دارای دو ایربگ، ABS+EBD به همراه ترمزهای دیسکی خنک‌شونده جلو و کاسه‌ای عقب بوده، از فرمان هیدرولیک با کنترلگرهای چندمنظوره، تهویه اتوماتیک، رادیوپخش، آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن و قابلیت تاشدن اتوماتیک با فشردن دکمه از روی سوئیچ یا داخل کابین، سنسور دنده عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچ فولادی، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو به همراه پشت‌سری های قابل تنظیم، بازشو درب صندوق بار از روی سوئیچ یا داخل کابین و کامپیوتر سفری بهره می‌برد.

پیشرانه آن نیز از نوع EF7 پایه‌گازسوز با حجم ۱۶۴۵ سی‌سی بوده که ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد. البته این مقادیر در هنگام استفاده از گاز طبیعی فشرده، به ۹۷ اسب‌بخار و ۱۳۶ نیوتن‌متر گاهش می‌یابند. این موتور در کنار باک بنزین ۶۰ لیتری، از مخزن گاز با ظرفیت ۱۰۰ لیتر نیز بهره می‌برد که همین باعث شده ظرفیت قسمت بار آن از ۵۰۰ به ۳۵۰ لیتر کاهش یابد. وزن خودرو نیز بدون سرنشین و با مخزن و باک پُر، ۱۳۶۰ کیلوگرم اعلام شده که ۱۲۰ کیلوگرم بیشتر از مدل بنزینی است. همین باعث شده تا هم از نظر شتاب‌گیری، با صفرتاصد ۱۲.۸ ثانیه با بنزین و ۱۳.۵ ثانیه با گاز، کُندتر عمل کند و هم بیشینه سرعتش به ۱۸۸ کیلومتر در ساعت با بنزین و ۱۷۸ کیلومتر در ساعت با گاز کاهش یابد.

اما با توجه به پیمایش به مراتب اقتصادی‌تر در مقایسه با نمونه‌های تماما بنزینی، حداقل بصورت شرکتی ارزش قیمت بیشتری که سورن پلاس دوگانه سوز در مقایسه با نمونه های بنزینی دارد را خواهد داشت، مخصوصا با توجه به گمانه‌زنی‌های بسیاری که پیرامون احتمال افزایش قیمت بنزین شنیده می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟