جدیدترین مدل خودرویی که ما با نام نیسان رونیز می‌شناختیم

چنگچو-نیسان عرضه فیس‌لیفت پالاتزو را با تغییراتی خوشایند در چهره و فضای داخلی، آغاز کرد؛ در مدل جدید، موتور و گیربکس هم کاملا تغییر کرده است.

یکشنبه - ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
چنگچو-نیسان پالاتزو، نسل جدید نیسان رونیز

رونیز، یا همان نیسان پالادین که پارس خودرو در فاصله سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ در ایران تولید و عرضه کرد، امروز دیگر چیزی بیشتر از یک خاطره سال های دور برای بازار های رو به توسعه نیست. اما شریک تجاری نیسان در چین یعنی چنگچو-نیسان با پالاتزو سعی دارد این خاطره را بازسازی کند. و برخلاف نزدیک ترین برداشت امروزی نیسان از پالادین، یعنی Nissan Tera، تناسبات و طراحی پالاتزو کاملا یادآور پالادین است؛ مخصوصا با فرم خیز گرفته سقف در قسمت عقب که مشخصه ظاهری بارز نیسان پالادین (رونیز خودمان) بود. چنگچو-نیسان پالاتزو که برپایه پیکاپ دانگ‌فنگ ریچ۶ توسعه یافته، نزدیک به دو سال است که در چین عرضه شده. اما با توجه به بازنگری در ظاهر دانگ‌فنگ ریچ۶ و آغاز عرضه آن با چهره‌ای به‌روز شده و نام ریچ۷، چنگچو-نیسان زمان را مناسب دیده تا پالاتزو را نیز با بازنگری‌های ظاهری مشابه، به‌روز کند.

عرضه این نمونه به‌روز رسانی شده در چین، امروز بصورت رسمی آغاز شد. پالاتزو جدید در شش تیپ تجهیزاتی در چین عرضه می‌شود و شروع قیمتش از ۱۳۸هزار و ۸۰۰ یوان (۱۹.۵۰۵ دلار) اعلام شده، عددی که برای مجهزترین تیپ تجهیزاتی به ۱۹۲هزار و ۸۰۰ یوان معادل ۲۷هزار و ۹۴ دلار می‌رسد. عمده تغییرات در پالاتزو جدید را در نمای جلو آن شاهد هستیم، جایی که مجموعه جلوپنجره، چراغ‌ها و سپر، با رویکردی مدرن، از نو طراحی شده. در نمای جانبی نیز طرح رینگ‌های ۱۸ اینچ جدید است که خودنمایی می‌کند. اما در نمای عقب، تغییری را شاهد نسیتیم و خریداران پالاتزو کماکان مجبور هستند با فرم بدقواره نمای عقب آن کنار بیایند.

همچون ریچ۷، چنگچو-نیسان در مدل جدید پالاتزو فضای داخلی را، مخصوصا در بخش داشبورد و رودری‌ها، با رویکردی لوکس‌تر و مدرن‌تر، مورد به‌روز رسانی قرار داده. در مدل جدید نیز داشبورد، کماکان از پلاستیک ساخته شده اما به لطف تنوعی که در رنگ‌بندی بخش‌های مختلف دارد، و همچنین حس چرم‌گونه‌ای که به واسطه داشتن خطوط دوخت تزئینی در آن ایجاد شده، کاملا از داشبورد قدیمی نمونه‌های پیش از فیس‌لیفت که بیشتر حس داشبورد یک پیکاپ کار را داشت، فاصله گرفته. البته طراحی به‌روز و استفاده از تزئینات طرح چوب و طرح فلز نیز در رسیدن به این حس، بی‌تاثیر نبوده.

چنگچو-نیسان حتی برای این که نشان دهد قصد بالارده‌‎تر جلوه دادن پالاتزو با تمامی این تغییرات ریز و درشت را داشته، بخش اعظمی از کنسول میانی و همچنین محل قرارگرفتن کنترلگرها در رودری ها را با پانل سیاه براق (به اصطلاح، پیانویی) تزئین کرده که البته خیلی زود لک می‌شود و برای یک خودرو آفرود، انتخاب چندان مناسبی نیست.

در کنار اینها، بهره‌مندی از پوشش چرم صندلی‌ها با دوخت الماسی، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی بزرگ، تهویه اتوماتیک با پانل کنترلی حساب به لمس به جای دکمه‌های فیزیکی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و سیستم صوتی با چهار بلندگو را نیز نباید از قلم انداخت. این خودرو همچنین در مجهزترین تیپ تجهیزاتی با امکاناتی نظیر ایربگ های جلو، نشانگر فشار باد تایرها، ABS+EBD، همیار ترمز، کنترل هرزگردی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، دوربین دنده عقب، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، دیلایت، چراغ های بدرقه، آینه بغل های برقی، کنترلگرهای چندمنظوره روی فرمان، نمایش میزان مصرف سوخت لحظه ای و دمای محیط خارج و سیستم چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود.

در بخش پیشرانه نیز برخلاف مدل پیش از فیس‌لیفت که از موتور ۱.۸ لیتری توربو ۲۳۱ اسبی با ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد، یک موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۲۵ اسب‌بخاری ساخت میتسوبیشی با ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه نیروبخش دانگ‌فنگ پالاتزو جدید است که به جای گیربکس ۶ سرعته دستی، متصل به گیربکس اتومات هشت سرعته ساخت ZF است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟