فروش بیش از ۲۰۰هزار BYD در سپتامبر ۲۰۲۲

روند صعودی تولید و فروش محصولات BYD در نهمین ماه میلادی نیز ادامه داشت و مجموع فروش ۹ماهه این خودروساز چینی در ۲۰۲۲ به ۱.۱۸۵.۱۰۰ دستگاه رسیده.

چهارشنبه - ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
خودرو جدید بی‌وای‌دی سیل ۲۰۲۳

بررسی آمار فروش BYD حاکی از آن است که این سازنده چینی خودروهای مبتنی بر انرژی ها جایگزین، ماه سپتامبر ۲۰۱هزار و ۲۵۹ خودرو به فروش رسانده که رُشد ۱۵۱.۲درصدی را نسبت سپتامبر ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. از این تعداد، ۲۰۰هزار و ۹۷۳ دستگاه مربوط به خودروهای سواری بوده که نشان‌دهنده رشد ۱۵۴.۳درصدی تقاضا برای خودروهای سواری این برند نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است. با بررسی آمار مجموع خودروهای به‌فروش رفته از برند BYD از ابتدای ژانویه تا انتهای سپتامبر ۲۰۲۲ نیز حاکی از آن است که BYD توانسته ۱میلیون و ۱۸۵هزار و ۱۰۰ خودرو به فروش برساند. این عدد در مقایسه با مجموع فروش ۹ماهه ۲۰۲۱ رُشد ۱۶۱.۷۶درصدی را نشان می‌دهد.

در آمار ۹ماهه نسخت ۲۰۲۲، تعداد ۱.۱۸ میلیون دستگاه از فروش به خودروهای مبتنی بر انرژی‌های جایگزین یا به اختصار، NEV اختصاص داشته یعنی نزدیک به ۲۵۰درصد بیشتر از آمار ۹ماهه ۲۰۲۱. سهم ماه سپتامبر از این تعداد، ۱۰۶هزار و ۳۲ خودرو پلاگین-هایبرید و ۹۴هزار و ۹۴۱ خودرو تمام-الکتریکی بوده. در این ماه، خانواده BYD Han تعداد ۳۱هزار و ۴۹۷ دستگاه فروش داشته، عددی که برای خانواده تانگ، ۱۵هزار و ۵۸ دستگاه اعلام شده. محبوب‌تر از این خانواده‌های به نسبت گران‌قیمت از تولیدات بی‌وای‌دی اما خانواده Song و Qin بوده‌اند که آمار فروش سپتامبر آنها، به ترتیب ۴۶.۴۷۵ و ۳۹.۵۱۵ دستگاه اعلام شده است.

یکی دیگر از تولیدات محبوب BYD، کراس‌اوور کوچک یوان است که فروش ۲۳هزار و ۵۰۳ دستگاهی را در سپتامبر ۲۰۲۲ داشته. البته محبوب‌تر از بی‌وای‌دی یوان نزد خریداران، بی‌وای‌دی دلفین بوده که طبق آمار، ۲۴.۹۵۶ دستگاه از آن در نهمین ماه سال جاری میلادی به فروش رفته است. در این ماه، بی‌وای‌دی روی هم رفته ۷هزار و ۴۷۳ دستگاه Seal و ۹هزار و ۱۰۱ دستگاه Destroyer05 که هر دو از تولیدات جدید این خودروساز چینی هستند نیز به فروش رسانده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟