مینی‌ون الکتریکی جدید GAC AION Y Plus به بازار آمد

به فاصله یک سال از معرفی و عرضه MPV الکتریکی کامپکت AION Y، نمونه به‌روز تر این GAC با پسوند پلاس و قیمت پایه حدودا ۲۰هزار دلاری به بازار آمده.

شنبه - ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
مینی‌ون الکتریکی جدید GAC Aion Y Plus

خودروساز چینی GAC بصورت رسمی عرضه فیس‌لیفت مینی‌ون کوچک خود، Aion Y را با پسوند Plus آغاز کرد. برای این محصول جدید قیمتی در محدوده ۱۳۹هزار و ۸۰۰ تا ۱۷۹هزار و ۸۰۰ یوان (تقریبا معادل ۱۹.۷۰۰ تا ۲۵.۳۰۰ دلار) در نظر گرفته شده و این، یعنی با یک مینی‌ون خانوادگی عادی طرف نیستیم. GAC AION Y Plus یک مینی‌ون الکتریکی پیشرو و مجهز است که پیکربندی تک‌موتور در دو سطح قدرت ۱۸۱ و ۲۰۱ اسب‌بخاری برای آن ارائه شده. بسته به پکیج باتری‌های استفاده شده در آن به عنوان پشتیبان موتور برقی نیز می‌تواند تا ۵۱۰ الی ۶۱۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید.

در مقایسه با نمونه های عادی AION Y، مدل جدید یعنی پلاس هم در نمای جلو، و هم در نمای عقب با بازنگری‌هایی در طرح سپر، یک ژست مدرن‌تر به خود گرفته. در نمای عقب، حتی فرم چراغ‌ها هم با باریک‌تر شدن، تغییر کرده و محل قرارگیری پلاک، از روی سپر به روی درب قسمت بار منتقل شده.

فضای داخلی AION Y Plus از همان چیدمان و پیکربندی کلی که در AION Y های عادی دیده‌ایم، بهره می‌برد اما بازنگری در یک سری بخش‌ها، مثل پهن‌تر و بزرگتر شدن دریچه هوای مرکزی روی داشبورد و نمایشگر ایستاده بر روی آن، عریض‌تر شدن کنسول میانی و حذف سلکتور فیزیکی گرد حالت انتقال قدرت از روی آن (و انتقال به پشت فرمان در قالب یک اهرم)، بازنگری در طراحی تریم تزئینی روی داشبورد با یک طرح شبیه به فلز و استفاده از تریم سیاه پیانو در جای‌جای کابین باعث شده تا همچون طراحی ظاهری، یک حس و حال مدرن‌تر را تداعی کند.

این حس و حال، با ۳۲رنگ شدن نورپردازی قابل تنظیم فضای داخلی که ریتمیک نیز هست، بیشتر تقویت می‌شود. در ضمن، یک تریم سبز موزی جدید نیز به گزینه‌های قابل سفارش برای پوشش و تزئینات کابین اضافه شده که می‌تواند جذابیت آن برای خریداران جوان را بیشتر کند.

در کنار ذکر تغییرات ظاهری، بد نیست اشاره به این داشته باشیم که AION Y Plus یک MPV کامپکت است با طول بدنه ۴.۵۳۵ میلیمتر و فاصله ۲.۷۵۰ میلیمتری بین دو محور. همانطور که اشاره شد، برای پیشرانه یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده در دو سطح قدرت ۱۸۱ و ۲۰۱ اسب‌بخاری برای آن قابل عرضه است. در صورتی که پکیج باتری پایه یعنی نمونه لیتیم فسفات آهن ۹۳.۹۸ کیلووات‌ساعت پشتیبان موتور برقی باشد، GAC AION Y Plus می‌تواند با هر بار شارژ کامل، مسافتی بالغ بر ۵۱۰ کیلومتر را بصورت بی‌وقفه بپیماید. امکان سفارش باتری های ۷۶.۸ کیلووات‌ساعت نیز برای این MPV جمع‌وجور وجود دارد که در این صورت، بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل، به ۶۱۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

انتهای پیان

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟