تغییرات SUV هایبرید بنتلی در مدل ۲۰۲۳

بنتلی بنتایگا هایبرید در مدل ۲۰۲۳ هم در بخش پیشرانه، قدرتمندتر و بهینه‌تر شده، و هم دو تیپ تجهیزاتی جدید را در خانواده گران‌قیمت خود می‌بیند.

پنجشنبه - ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
مدل ۲۰۲۳ بنتلی بنتایگا هایبرید

بنتلی برای ۲۰۲۳، مدل هایبرید بنتایگا را با بازنگری‌هایی، به‌روز کرده. این بازنگری‌ها هم در پیشرانه متشکل از موتور V6 بنزینی و موتور برقی بنتلی بنتایگا هایبرید صورت گرفته، و هم در سطح تجهیزات، آن هم با معرفی دو تیپ تجهیزاتی جدید که پیش‌تر در قالب بنتایگا V8 نیز عرضه شده بودند.

در بخش پیشرانه، کماکان شاهد استفاده از یک موتور V6 توربو ۳.۰ لیتری هستیم که با یک موتور برقی ۱۰۰ کیلووات ترکیب شده. البته برای مدل ۲۰۲۳، به جای پکیج ۱۳ کیلووات‌ساعت باتری‌ها، از یک پکیج بزرگتر با ظرفیت ۱۸ کیلووات‌ساعت استفاده شده همین، بُرد پیمایش در حالت تمام‌الکتریکی را از ۴۰ کیلومتر مدل ۲۰۲۲ به ۴۳ کیلومتر می‌رساند. این پیکربندی، در مدل جدید، کمی پرتوان‌تر نیز شده و حال، ۴۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه تولید می‌کند؛ مقادیری که نشان از افزایش ۶درصدی در قدرت و ۱۵درصدی در گشتاور دارد.

در کنار این به‌روز رسانی ها در پیشرانه، بنتلی دو تیپ تجهیزاتی جدید نیز به خانواده بنتایگا هایبرید ۲۰۲۳ اضافه کرده که عبارتند از تیپ های S و Azure. در تیپ تجهیزاتی Bentayga Hybrid S، همانطور که از نامگذاری آن نیز پیداست، شاهد استفاده از عناصری هستیم که ظاهر خودرو را اسپرتی‌تر جلوه می‌دهد. فنربندی سفت‌تر شده و کنترل هرزگردی نیز تنظیمات تهاجمی‌تری در حالت رانندگی Sport دارد. در کنار اینها، طنین برآمده از سیستم اگزوز جدید بنتلی بنتایگا هایبرید S نیز این ماهیت اسپرتی‌تر را تقویت می‌کند. همچنین باید اشاره کنیم به بهره‌مندی این تیپ تجهیزاتی از پکیج Blackline که به واسطه آن، جزئیات تزئینی کرومی جای خود را به عناصری به رنگ سیاه براق داده‌اند.

در طرف مقابل، Bentayga Hybrid Azure یک ماهیت لوکس‌تر را به مشتریان ارائه می‌دهد. این تیپ تجهیزاتی دارای پکیج Front Seat Comfort است و این یعنی صندلی‌های جلو دارای تنظیم برقی در ۲۲ جهت، سیستم سرمایش و گرمایش و پوشش چرم با طرح دوخت الماسی هستند. همچنین امکان سفارش این تیپ با پوشش چرم در ۱۵ رنگ متفاوت و تزئینات چوبی در ۳ نوع منحصربفرد وجود دارد.

هنوز در مورد قیمت‌گذاری این تیپ‌های تجهیزاتی جدید، اطلاعاتی ارائه نشده اما قطعا به مراتب گران‌تر از مدل پایه بنتایگا هایبرید باشند که برچسب قیمت ۱۶۷هزار دلاری دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟