یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛

معرفی کراس‌اوور جدید GAC Emkoo

جدیدترین محصول یکی از شرکای تویوتا در چین، کراس‌اوور کامپکتی با نام Emkoo است که به نظر برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با لکسوس NX توسعه یافته.

یکشنبه - ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

به تازگی جی‌ای‌سی – GAC محصول جدیدی را با نام Emkoo در چین عرضه کرده که یک کراس‌اوور خوش‌چهره و جذاب با قیمتی در محدوده ۱۳۲ تا ۱۷۲ هزار یوان (۱۹.۴۵۰ تا ۲۵.۳۵۰ دلار) بوده، در بالاترین تیپ‌های تجهیزاتی، به پیشرانه هایبرید تویوتا مجهز است.

اما این پایان بهره‌مندی از تکنولوژی تویوتا در GAC Emkoo نیست و با یک نگاه به تناسبات و فرم کلی اتاق آن می‌توان دریافت که این کراس‌اوور جمع‌وجور برپایه ساختاری مشترک با لکسوس NX طراحی و مهندسی شده. البته سبک پیشرو در طراحی Emkoo، هم در ظاهر و هم در فضای داخلی، اجازه پی بردن به این اشتراک ساختاری در نگاه اول را نمی‌دهد.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

پیش از پرداختن به معرفی این محصول جدید بد نیست اشاره کنیم به این که گروه GAC برند ترامپچی را سال ۲۰۰۸ معرفی کرد تا از طریق آن، خودروهای سواری در رده‌های مختلف نظیر کراس‌اوور، سدان و مینی‌ون را در چین و دیگر بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

این گروه که یکی از شرکای چینی تویوتا به حساب می‌آید، در کنار مونتاژ تولیدات این خودروساز ژاپنی در چین، طی سال‌های گذشته از بابت این شراکت، در توسعه محصولات GAC Trumpchi نیز سود برده و تولیدات متعددی با اتاق و یا پیشرانه تویوتا عرضه کرده.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

بد نیست بدانید گک ترامپچی در نیمه نخست سال جاری میلادی توانسته بیش از ۱۷۰هزار خودرو را در چین و دیگر بازارهای هدف خود به فروش برساند. پرفروش‌ترین محصول این برند نیز کراس‌اوور کوچک GAC GS4 بوده. اما به نظر می‌آید با آغاز عرضه Emkoo، بخش اعظمی از مشتریان GAC Trumpchi به سمت این خودرو خوش‌چهره، تغییر ذائقه دهند.

همانطور که اشاره شد، تناسبات و فرم کلی اتاق نشان‌دهنده این است که جی‌ای‌سی کراس‌اوور جدید Emkoo را برپایه ساختاری مشترک با لکسوس NX جدید طراحی و مهندسی کرده، اما به لطف بهره‌مندی این خودرو از یک سبک طراحی پیشرو و تهاجمی که با خطوط تیز و برش‌های تند هویت گرفته، مخصوصا در طراحی نمای جلو، سخت می‌توان به این نزدیکی ساختاری پی بُرد.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

در این طراحی پیشرو، تا دلتان بخواهد از فرم‌های پیچیده استفاده شده که همین باعث می‌شود یک ژست مدرن را در امکو شاهد باشیم. بارزترین این طراحی‌های پیچیده را نیز در نمای جلو شاهد هستیم که دیگر خبری از جلوپنجره‌های مرسوم و به‌ظاهر جدا از طراحی کلی بدنه نیست و در عوض، مجموعه‌ای از برش‌های تیز در چهره که نشات‌گرفته از نشان G متصل به چراغ‌های باریک جلو هستند، جلوپنجره را تشکیل داده‌اند.

در نمای عقب نیز در کنار فرم بومرنگ-مانند چراغ‌ها که به خوبی شیب مهیج شیشه عقب را به شات‌لاین گلگیرهای عقب می‌رسانند، طراحی بسیار مدرن و پیچیده بال عقب و سپر، خودنمایی می‌کنند. در کل می‌توان گفت شاهد یک رویکرد اسپرتی و جوان‌پسند در طراحی ظاهری GAC Trumpchi Emkoo هستیم که مدرنیته بصری را در جای‌جای آن شاهد هستیم.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

این مدرنیته بصری توام با فرم‌های بدیع، در فضای داخلی بیشتر محسوس است، جایی که بیشتر از نمایشگر ۱۴.۶ اینچ ایستاده بر روی داشبورد یا نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی که به جای نشانگرهای مرسوم، پشت فرمان قرار گرفته، یک سری عناصر استوانه‌ای شکل جلب نظر می‌کنند که دستگیره درب‌ها و سوئیچ‌های کنترلی، به زیبایی در قالب آنها تعریف شده.

این عنصر استوانه‌ای بر روی کنسول میانی به شکل توپ پارچه‌ای استفاده شده که باز شده تا کنترلگرها و اهرم تعویض دنده بر روی آن قرار بگیرد! امکو از سیستم  ADiGO 5.0 با چیپ کوالکام ۸۱۵۵ بهره می‌برد و بصورت آپشنال، امکان سفارش آن با سیستم صوتی یاماها با ۱۲ بلندگو وجود دارد.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

در ضمن، از ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، صندلی‌های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، تهویه اتوماتیک دو نقطه‌ای، سانروف پانورامیک و مودلاتینگ قابل تنظیم در رنگ‌های مختلف گرفته تا ترمز اضطراری اتوماتیک، ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، کروزکنترل، هشدار نقاط کور، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، تشخیص و اجرای فرامین صوتی، پارک اتوماتیک و دید ۳۶۰درجه به همراه دوربین دنده عقب را می‌توان در لیست امکانات مجهزترین گک ترامپچی امکو دید.

مدل پایه GAC Trumpchi Emkoo با موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۷۷ اسب‌بخاری که با ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ متصل است، عرضه می‌شود. با این پیشرانه ۴ سیلندر که متوسط مصرف سوختش، صدی ۷ لیتر اعلام شده، امکو می‌تواند تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo

یک رده بالاتر، موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۲ اسب‌بخاری با توان تولید ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه برای امکو عرضه شده که متصل به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، صدی ۸.۱ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی می‌سوزاند.

در نهایت نیز باید به پیشرانه هایبرید GMC2.0 توسعه یافته توسط GAC و تویوتا اشاره کنیم که از یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی، یک موتور برقی، گیربکس هایبرید 2DHT و باتری ۲.۱ کیلووات‌ساعت تشکیل یافته. این پیشرانه روی هم رفته ۲۳۸ اسب‌بخار قدرت در اختیار GAC Trumpchi Emkoo قرار می‌دهد و متوسط مصرف سوختش، کمتر از ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

یک خودرو چینی با استخوان‌بندی لکسوس و پیشرانه تویوتا؛ معرفی کراس‌اوور GAC Emkoo
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟