مدل ۲۰۲۳ شاسی‌بلند کوپه چانگان معرفی شد

چانگان مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور کوپه‌ای که اولین بار سال ۲۰۱۹ با نام CS85 Coupe معرفی کرد را با قیمت ۱۷.۱۰۰ تا ۲۳.۵۰۰ دلار در چین عرضه کرده است.

دوشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
شاسی‌بلند کوپه چانگان CS85 Coupe

چانگان مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور کوپه خود، CS85 Coupe را بصورت رسمی و با قیمتی در محدوده ۱۱۹.۹۰۰ تا ۱۶۴.۹۰۰ یوان (حدود ۱۷.۱۰۰ تا ۲۳.۵۰۰ دلار) در بازار چین عرضه کرد. مدل ۲۰۲۳ در ظاهر، و یا در طراحی داخلی، تفاوتی با مدل ۲۰۲۲ ندارد اما در سطح امکانات بازنگری‌هایی صورگ گرفته تا برای خریداران، کمی جذاب‌تر شود. اصلی‌ترین این تغییرات نیز تجهیز سیستم اطلاعات و سرگرمی به چیپ MTK8666 با پردازنده ۸ هسته‌ای و رابط کاربری اندرود ۹.۰ می‌باشد که به معنی سرعت به مراتب بیشتر پردازش و سهولت هرچه بیشتر کاربری آن است.

در کنار ارتقاء سیستم اطلاعات و سرگرمی، چانگان مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور کوپه خود را با کروزکنترل تطبیق‌پذیری ارتقاء یافته، سیستم پارک هوشمند برای حالت Valet، سیستم دید پانورامیک با زاویه دید ۵۴۰درجه و وضوح تصویر بسیار بالا، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده و هشدار احتمال تصادف عرضه می‌کند. لازم به ذکر است در برخی تیپ‌های تجهیزاتی، چانگان مدل جدید CS85 Coupe را با قاب آینه‌های طرح فیبرکربن عرضه می‌کند و جلوپنجره هوشمند را نیز برای آن در نظر گرفته که مقاومت بدنه در برابر جریان هوای مقابل (ضریب درگ) را تا ۳.۵درصد بهبود می‌بخشد.

با استقبال بسیار چشمگیری که در بازار چین از خودروهایی نظیر BMW X4 به عمل آمد، چانگان نیز تصمیم به عرضه آلترناتیوی اقتصادی‌تر برای خودروهایی در این رده گرفت و خروجی این تصمیم، CS85 Coupe بوده که اولین بار، اوایل ۲۰۱۹ در بازار چین عرضه شد و خیلی زود به دیگر بازارهای هدف چانگان نیز ورود کرد. این خودرو با تناسباتی بسیار نزدیک به ب‌ام‌و ‌ X4، دارای موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۲۹ اسب‌بخاری با ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه است که البته به لطف قابلیت بوست گشتاور، به مدت ۵ تا ۸ ثانیه و تحت شتاب‌گیری های سریع، به ۳۸۰ نیوتن‌متر نیز می‌رسد. به لطف این پیشرانه قدرتمند، و همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتی که چانگان مدت زمان تعویض دنده های آن را تنها ۰.۸ ثانیه اعلام کرده، CS85 Coupe در ۷.۵ ثانیه به تندی یکصد کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

البته در ادامه یک موتور ۱.۵ لیتری توربو نیز برای این خودرو به عنوان پیشرانه پایه ارائه شد که با ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، بطور مشخص ضعیف‌تر از گزینه ۲.۰ لیتری است اما هم به پایین‌تر آمدن قیمت پایه خودرو کمک کرد، و هم مصرف سوخت کمتری دارد. این موتور متصل به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ در سیکل ترکیبی صدی ۶.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند، عددی که برای موتور ۲.۰ لیتری توربو معادل ۷.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده.

در فضای داخلی لوکس CS85 Coupe که از نظر طراحی، بسیار یادآور کابین ساخته های جدید پورشه است، مشخصه هایی همچون تریم سیاه براق، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ پشت فرمان در ترکیب با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ مرکز داشبورد و پوشش چرم خوش‌دوخت بیشتر از همه جلب نظر می‌کند. در کنار اینها، CS85 Coupe دارای همیار تشخیص و حفظ مسیر حرکت، سیستم تشخیص علایم جاده، سیستم پارک اتوماتیک، سانروف پانورامیک، صندلی‌های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، تهویه اتوماتیک دو نقطه‌ای، ورود و استارت بدون کلید و … نیز هست.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟