نیسان ماکسیما ۲۰۲۳، چند؟

نیسان در حالی با جزئی‌ترین تغییرات به تولید ماکسیما پایان خواهد داد که تمامی تیپ‌های تجهیزاتی این خودرو برای ۲۰۲۳ افزایش قیمت داشته‌اند.

یکشنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
نیسان ماکسیما ۲۰۲۳

اگر به خاطر داشته باشید، پیش‌تر از تصمیم نیسان مبنی بر پایان دادن به تولید ماکسیما تا اواسط ۲۰۲۳ گفته بودیم. برای آخرین سال تولید، یعنی مدل ۲۰۲۳، نیسان تغییر آنچنانی در ماکسیما اعمال نکرده، اما قیمت آن را کمی افزایش داده است. در واقع غیر از مجهزترین تیپ تجهیزاتی یعنی پلتینوم که حال به پوشش چرم دارای محافظ رویه و پادری های دارای نورپردازی نیز مجهز است، تغییر دیگری را شاهد نیستیم. با این حال اما قیمت در تمامی تیپ ها افزایش یافته، مثل تیپ پایه یعنی Maxima SV که قیمت ۳۹.۲۳۵ دلاری دارد و تیپ میان‌رده SR که ۴۴هزار و ۳۹۵ دلار قیمت خورده‌اند یعنی ۳۰۰ دلار بالاتر از قیمت مدل ۲۰۲۲. تیپ پلتینوم نیز با تغییراتی که ذکر شد، ۱.۱۰۰ دلار بالاتر از مدل ۲۰۲۲ قیمت‌گذاری شده یعنی از ۴۵.۳۴۵ دلار.

با این اوصاف، نیسان قصد ندارد تولید ۴۲ ساله ماکسیما را با سر و صدا، پایان دهد. این خودرو سال ۱۹۸۱ در هیبت داتسون ماکسیما که یک خودرو دیفرانسیل-عقب مجهز به موتور شش سیلندر خطی بود، متولد شد. نسل دوم ماکسیما سال ۱۹۸۵ با موتور V6 و پیکربندی دیفرانسیل-جلو معرفی شد، آن هم با نشان نیسان؛ نسخه‌ای که تا پایان چرخه تولید این خودرو، حفظ شد، به شکلی که در نسل فعلی آن نیز یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت از مسیر یک گیربکس CVT محرک چرخ های جلو است.

به گفته سخنگوی نیسان در آمریکای شمالی، سوم آگوست خبر توقف تولید ماکسیما از اواسط ۲۰۲۳ به کارمندان، تامین‌کنندگان و نمایندگی های فروش این خودروساز اعلام شده. به عنوان بخشی از برنامه نیسان موسوم به Ambition 2030، این خودروساز ژاپنی اولویت را بر خودروهای الکتریکی و تکنولوژی های پیشرفته گذاشته و تا ۲۰۳۰، دست‌کم ۴۰درصد از تولیدات نیسان تمام‌الکتریکی خواهند بود. بخش اعظمی از ۶۰درصد باقیمانده نیز بصورت برقی شده (هایبرید یا پلاگین هایبرید) عرضه خواهند شد.

خبر پایان تولید نیسان ماکسیما از اواسط ۲۰۲۳ در حالی منتشر شده که پیش‌تر نیز از پایان یافتن تولید خودروهای هم‌رده نظیر کرایسلر ۳۰۰، داج چارجر و شورولت مالیبو در سال ۲۰۲۳ شنیده بودیم.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟