کیا سورنتو ۲۰۲۳ چه ویژگی‌هایی دارد؟

نسل جدید کراس‌اوور میدسایز سه ‌ردیف سرنشین KIA هم از نظر ظاهری و هم از نظر امکانات، بالارده‌تر از کیا سورنتویی است که ما می‌شناختیم.

جمعه - ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کراس‌اوور میدسایز ۳ردیف سرنشین کیا سورنتو ۲۰۲۳

نسل جدید سورنتو در مقایسه با آنچه که آخرین بار در بازار ایران با این نام عرضه شد، تغییرات چشمگیری به خود دیده، هم از نظر طراحی و امکانات، و هم از نظر فنی و قوای محرکه. این کراس‌اوور میدسایز سه‌ردیف سرنشین، ترکیبی از کاربردپذیری مناسب برای رانندگی روزمره با سواری نرم و هندلینگ رضایت‌بخش را ارائه می‌دهد و به لطف بهره‌مندی از پیشرانه های هایبرید و پلاگین-هایبرید، برای دوستداران محیط زیست هم به گزینه‌ای جذاب تبدیل شده. البته موتور پایه در این خودرو، از نوع ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۱ اسب‌بخاری است که متصل به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، صدی ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. یک موتور ۲.۵ لیتری توربو نیز از تیپ‌های میان‌رده به بالا در سورنتو قابل عرضه است که با ۲۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور، یک انتخاب ایده‌آل برای خریداران این خودرو به حساب می‌آید.

برای کیا سورنتو ۲۰۲۳ امکاناتی نظیر سیستم چهار چرخ محرک تطبیق‌پذیر با قفل دیفرانسیل الکترونیک، توزیع هوشمند گشتاور در چرخ ها بر سر پیچ، حالت های متنوع رانندگی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری و سیستم های همیار رانندگی نظیر کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار نقاط کور، سیستم دید ۳۶۰درجه از اطراف و ترمز اضطراری اتوماتیک در نظر گرفته شده که روی هم رفته کمک می‌کنند در جاده و یا مسیرهای همواره خارج از جاده، تجربه‌ای راحت از رانندگی را ارائه دهد.

امکانات رفاهی متنوعی نیز در قالب آن ارائه شده که باعث می‌شود خودرو، ماهیتی بالارده‌تر از قبل به خود بگیرد مثل ورود و استارت بدون کلید، کلید هوشمند با قابلیت استارت خودرو از راه دور و اعمال تنظیمات معین، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ لمسی به همراه نویگیشن و رادیو ماهواره‌ای، نمایشگر ۱۲.۳ اینچ دیجیتال پشت فرمان، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، سانروف پانورامیک برقی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، گرمکن غربیلک فرمان، صندلی‌های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، بازشو برقی درب قسمت بار و هشت درگاه شارژ USB برای سرنشینان ۳ ردیف. البته مدلی که تمامی این امکانات را در خود داشته باشد، یعنی X-Line SX Prestige AWD، قیمت ۴۳هزار و ۱۹۰ دلاری دارد که ۱۳هزار و ۶۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایه این خودرو در ابتدایی‌ترین تیپ تجهیزاتی است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟