چری آریزو۵ جدید با شتاب شش ثانیه

چری مدل جدیدی برپایه آریزو۵ و با پسوند GT عرضه کرده که چهره تغییریافته با الگوی طراحی خودروهای لکسوس دارد و صفر تا صدش، شش ثانیه اعلام شده.

یکشنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
2023 Chery Arrizo5 GT

چری از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار آریزو ۵ را به عنوان یک سدان کوچک و اقتصادی در بازار چین عرضه کرد، برپایه آن نمونه های دیگری نیز ارائه کرده، مثل مدل برقی آریزو۵، آریزو۵ پلاس که ما با نام فونیکس آریزو۶ پرو می‌شناسیم، و آریزو جی‌ایکس که در بازار کشورمان، با نام آریزو۶ عرضه شده. حال یک چری دیگر برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با آریزو۵ معرفی شده؛ خودرویی که با پسوند GT به بازار آمده و نه‌تنها در ظاهر و فضای داخلی، بلکه در پیشرانه و سطح امکانات نیز بسیار متفاوت از خودرویی است که برپایه اش توسعه یافته.

آنچه که در نگاه اول در چری آریزو۵ جی‌تی جلب نظر می‌کند، بازنگری در طراحی چهره با الگویی است که بطور مشخص از طراحی محصولات لکسوس گرفته شده. در طراحی نمای عقب اما همان طراحی آریزو۵ پلاس را شاهد هستیم، البته با تغییر فرم زیر سپر. اما خوشایندتر از این تغییرات نسبت به دیگر چری های توسعه یافته برپایه آریزو۵، کابین لوکس‌تر و مدرن‌تری است که برای مدل GT طراحی شده است.

در این محیط که مشابه فضای داخلی کراس‌اوورهای جدید Chery از جمله تیگو۷ پلاس طراحی و Tiggo5x Plus طراحی شده، شاهد استفاده از طرح نمایشگرهای دوتایی چسبیده به هم برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشانگرهای پشت فرمان هستیم. زیر این بخش، باریکه‌ای روی داشبورد جلب نظر می‌کند که هواکش‌های سیستم تهویه اتوماتیک را با طرحی خوشایند در خود جای داده و حتی به سبک خودروهای لوکس، یک پانل تزئینی با طرح گرافیکی سفارشی در آن کار شده. همچنین باید به بخش بیرون زده و تاقچه مانندی در این داشبورد جدید اشاره کنیم که پانل حساس به لمس کنترلگرهای سیستم تهویه بر روی آن قرار گرفته. در کنار اینها، بد نیست اشاره به متریال متفاوت از قبل نیز داشته باشیم، مثل اجزای طرح فیبرکربن که در بر روی داشبورد، کنسول میانی و رودری ها به کار رفته که اشاره به ماهیت اسپرتی‌تر Chery Arrizo 5 GT دارد.

در توضیح بیشتر پیرامون این ماهیت اسپرتی‌تر، باید بگوییم محرک آریزو ۵ جی‌تی یک موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری است که با ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک متصل است؛ ترکیبی که می‌تواند صفر تا صد شش ثانیه و حداکثر سرعتی معادل ۲۲۰ کیلومتر در ساعت به این سدان ۱.۳۴۴ کیلوگرمی چینی بدهد. حتی حالت بوست برای این سدان کوچک در نظر گرفته شده که می‌تواند بصورت مقطعی، کمی قدرت بیشتر در اختیار راننده قرار دهد.

اینها ویژگی‌های خودرویی است که با قیمت پایه ۹۹هزار و ۹۰۰ یوان در چین عرضه می‌شود، یعنی حدود ۴۳۵ میلیون تومان. قیمت مجهزترین نمونه قابل عرضه آن نیز ۱۰۹هزار و ۹۰۰ یوان (معادل ۴۷۸ میلیون تومان). محض اطلاع هم که شده، بد نیست بدانید فونیکس آریزو۶ پرو که هم از نظر طراحی، هم از نظر پیشرانه و هم از نظر امکانات، در سطحی پایین‌تر از این محصول جدید چری قرار می‌گیرد، به تازگی با قیمت ۱میلیارد و ۶۰میلیون تومان توسط مدیران خودرو در کشورمان عرضه شده که بیش از سه برابر قیمت آن در بازار چین است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • حافظ حافظ پور | 9 دی 1401 - 21:50

    خدایا مردم چینی ها از موتور ۱۵۰۰ سی سی تا به الآن بیش از ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰نیوتون بر متر گشتاور قدرت گرفته اند و بیشتر از این مقدار هم میتوانند بگیرند ولی به پیشرانه یا موتورهای کوچکشان فشار می‌آید و بعد کمتر از ۵ سال خراب میشود و الآن با کمک گرفتن از مهندسین مجرب جهان و خریدن خودروسازان بزرگ و به نام جهان دارند تکنولوژیشون رو به سطحی می رسانند که بتوانند از یک موتور نهایتا ۲ لیتری قدرت و گشتاور یک موتور ۸ سیلندر توعین توربو را بیرون بکشند در کنار کیفیت بالای موتورهای ۲ لیتری ۱۵۰۰ و حتی موتورهای خیلی کوچکتر که الآن یواش دارن چینی هامحصولات اقتصادیشون را هم با ۱۰ سال گارانتی یا ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد میدن بیرون در آینده ۳ الی ۴ سال آینده خودروهای چینی از لحاظ کمیت و کیفیت حرف اول و آخر را در کره ی زمین میزنند این خط این هم نشونه