کیا قیمت سراتو آمریکایی را افزایش داد

کیا در مدل ۲۰۲۳ سدان فورته غیر از تجدیدنظر در پکیج های قابل سفارش، تغییراتی در مقایسه با قبل اعمال نکرده اما شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

چهارشنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

کیا فورته که در بازارهای بین‌المللی، و همچنین برای ما ایرانی‌ها، با نام سراتو شناخته می‌شود، یکی از معدود سدان‌های کوچکی است که در بازار نه‌چندان راغب آمریکا نسبت به این رده خودرویی، دوام آورده. و با توجه به آغاز عرضه آن در مدل ۲۰۲۳، به نظر می‌آید کیا حالا حالا ها قصد بازنشسته کردن فورته از بازار خودرو آمریکا را ندارد. برای مدل مدل سال جدید، KIA بازنگری و به‌روز رسانی در مقایسه با مدل ۲۰۲۲ در Forte اعمال نکرده، اما با این وجود، در تمامی تیپ‌های تجهیزاتی کمی روی قیمت آن گذاشته.

این سدان جمع‌وجور کره‌ای، سال گذشته بود که با یک چهره تغییر یافته و برداشتی نو از جلوپنجره موسوم به پوزه ببر کیا، به‌روز شد. از دیگر تغییرات آن عبارت بودند از طرح اسپرتی‌تر سپر جلو با طرح دیلایت‌های LED الماسی سه‌گانه که در تیپ GT، استاندادر و در تیپ GT-Line، آپشنال. همچنین طرح چراغ های عقب تغییر یافته و حال، خودرو بر روی رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچ جدید عرضه می‌شود.

برای مدل سال ۲۰۲۳، کیا کماکان فورته را در چهار تیپ تجهیزاتی عرضه می‌کند اما تفاوت در این است که دیگر خبری از پکیج GT Technology نیست و یک پکیج ایمنی FCA Fusion به لیست آپشن های قابل سفارش برای برای تیپ GT مجهز به گیربکس اتوماتیک دو کلاچ اضافه شده. در بخش پیشرانه، تغییری در کیا فورته ۲۰۲۳ اعمال نشده و این یعنی کماکان با همان پیشرانه های ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب‌بخاری یا ۱.۶ توربو ۲۰۱ اسب‌بخاری قابل عرضه است. و همچون گذشته، امکان سفارش با گیربکس دستی یا ۷ سرعته اتومات دو کلاچ وجود دارد.

شروع قیمت کیا فورته ۲۰۲۳ در تیپ پایه یعنی LX از ۱۹.۴۹۰ دلار است که ۴۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایه مدل ۲۰۲۲ است. بالاترین تیپ یعنی GT نیز قیمت پایه ۲۴.۱۹۰ دلاری برای مدل مجهز به گیربکس DCT دارد؛ عددی که برای مدل مجهز به گیربکس دستی، به ۲۴.۸۹۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟