قطعات بی‌کیفیت، خودرو‌های صفر را روانه تعمیرگاه‌ها می‌کنند

نبود کیفیت و همچنین قاچاق لوازم یدکی تقلبی به بازار با برچسب اصلی باعث افزایش مراجعه خودرو‌های بخصوص صفر کیلومتر به نمایندگی‌ها شده است.

چهارشنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
مشکلات قطعات بی‌کیفیت برای خودروهای صفر کیلومتر

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو می‌گوید نبود کیفیت و از سوی دیگر قاچاق لوازم یدکی تقلبی به بازار با برچسب اصلی باعث افزایش مراجعه خودرو‌های بخصوص صفر کیلومتر به نمایندگی‌های خودروسازان شده است.

به گزارش فارسی‌کار و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نیک آیین با اعلام این که امروز یکی از مشکلات خودرو‌ها در نقص فنی، کیفیت پایین تسمه تایم، صفحه کلاج و لنت‌های بی کیفیت خودرو است، وضعیت کنونی صنعت قطعه‌سازی خودرو کشور را نامطلوب دانسته و می‌گوید هیچ گونه نظارتی هم در این بازار نیست به طوری که از مواد بازیافتی در تولید قطعات خودرو استفاده شده و همین امر باعث می‌شود که کیفیت قطعات کاهش یافته و به عنوان مثال، این تسمه تایم کمتر از یک ماه برای خودرو کار کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو این را هم می‌گوید که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد بازار قطعات یدکی در اختیار برند‌های تقلبی و قاچاق است. و با پایین آمدن کیفیت قطعات خودرو، میزان مراجعه مشتریان و مالکان خودرو‌هایی که پیش‌تر برای تعمیر مراجعه کرده اند، بالاتر رفته و تعمیرگاه‌ها نیز قادر به پاسخگویی بابت مشکلات مضاعف قطعات معیوب نیستند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟