معرفی کامیونت شش تُن جدید ایران خودرو دیزل با نام آترین پلاس

کامیونت شش تُن خواب‌دار جدید ایران خودرو دیزل، با نام آترین پلاس، از موتور ۳.۸ لیتری توربودیزل کامینز، ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه می‌گیرد.

دوشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کامیونت شش تن ایران خودرو دیزل آترین پلاس

ایران خودرو دیزل ساعاتی پیش بصورت رسمی از خودرو جدیدی در رده کامیونت های باری سبک رونمایی کرد که می‌تواند در سهم‌خواهی هرچه بیشتر این تجاری‌ساز بزرگ کشورمان از بازار خودروهای تجاری و کار کمک کند. این محصول جدید ایران خودرو دیزل که آترین پلاس نام گرفته، یک کامیونت شش تُن با وزن خالص ۲.۹۰۰ کیلوگرم است که از نوع خواب‌دار بوده، از این رو، هم برای مصارف شهری، و هم برای جابجایی های سبک بین‌شهری، گزینه خوبی به نظر می‌آید. اصلی‌ترین رقیب آن نیز فورس شش تُن خواب‌دار بهمن دیزل خواهد بود که هم از نظر تناژ و نوع اتاق، و هم از نظر قوای محرکه، بسیار به این باری سبُک ایران خودرو دیزل نزدیک است.

دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، همچون فورس بهمن دیزل، محرک ایران خودرو دیزل آترین پلاس نیز یک موتور ۴ سیلندر خطی ۳.۸ لیتری ساخت کامینز است که با کُد ISF3.8s5154 شناخته می‌شود و با ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت، توان تولید 500 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه در دورهای ۱.۲۰۰ تا ۱.۹۰۰ را دارد. این موتور دیزل که دارای استاندارد آلایندگی Euro5 EEV است، به توربوشارژر و اینترکولر مجهز بوده، از سیستم SCR، ریل مشترک و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد. گیربکس متصل به آن نیز از نوع شش دنده دستی ZF با کلاچ تک‌صفحه‌ای خشک و عملکرد هیدروپنوماتیک است.

ایران خودرو دیزل محصول جدید آترین پلاس را با طول کلی ۶.۹ متر عرضه می‌کند و سطح خوبی از امکانات را برای آن در نظر گرفته که از جمله آنها، می‌توان به سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، مولتی‌مدیا با اتصال بلوتوث، AUX و USB، کنترلگرهای چندمنظوره روی غربیلک فرمان، بخاری و کولر، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، کروزکنترل، دیلایت به همراه مه‌شکن جلو و عقب، پشت آمپر دیجیتال و … اشاره کرد.

ترمز دو مداره پنوماتیک جلو و عقب دیسکی به همراه سیستم های ABS+EBD+ASR+LSV، ترمز کمکی موتوری با فعال کننده پنوماتیک، تعلیق مکانیکی اتاق به همراه لاستیک‌های ضربه‌گیر و فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم دستی موقعیت نیز از دیگر موارد قابل ذکر این محصول جدید ایران خودرو دیزل هستند. همچنین سیستم برقی کامیونت آترین پلاس، ۲۴ ولت بوده و دارای دینام ۲۸ ولت ۷۰ آمپر است. برای این کامیونت نصب دو باتری ۱۲ ولت حداقل ۸۸ آمپر ساعت لازم است.

ایران خودرو دیزل فعلا اطلاعاتی پیرامون قیمت‌گذاری کامیونت شش تُن جدید آترین پلاس ارائه نکرده اما می‌دانیم این محصول قرار است از آبان ماه امسال به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟