ام‌وی‌ام X55 پرو برای چینی‌ها به‌روز شد

چری تیگو۵ ایکس که در بازار خودرو کشورمان با نام ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ پرو شناخته می‌شود، با یک سری تغییر خوشایند برای مدل ۲۰۲۳ به‌روز شده است.

دوشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
چری تیگو۵ ایکس پلاس

چری برای مدل ۲۰۲۳ هم تغییراتی در تیگو۵ ایکس اعمال کرده که جذابیت دو چندان به این کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمت چینی می‌دهد. این خودرو که در بازار کشورمان، با نام MVM X55 Pro عرضه شده، در مدل جدید غیر از بازنگری در شبکه جلوپنجره، طرح جدید جزئیات زیر سپر جلو، رینگ‌های جدید و اضافه شدن یک رنگ سبز پاستلی به پالت رنگ‌ها، تغییر محسوسی در ظاهر نداشته اما در فضای داخلی، با الگویی شبیه به تیگو ۷ پرو، به‌روز شده. و این تغییرات، با اضافه شدن پسوند پلاس به نام این محصول چری و کمی افزایش قیمت در مقایسه با نمونه های عادی Tiggo5x همراه بوده. در مدل Tiggo5x Plus، شروع قیمت از ۷۹.۹۰۰ یوان (۱۱.۶۶۶ دلار) اعلام شده یعنی ۱۰ هزار یوان بیشتر از مدل پایه تیگو۵ ایکس عادی. قیمت مجهزترین تیپ تجهیزاتی آن نیز ۹۹هزار و ۹۰۰ یوان می‌باشد یعنی نزدیک به ۱۴هزار و ۵۹۰ دلار.

همانطور که اشاره شد، تغییرات ظاهری در مدل پلاس، چندان چشمگیر نیست اما با ورود به کابین، به خوبی می‌توان حس به مراتب بالارده‌تر Tiggo5x Plus در مقایسه با Tiggo5x عادی (یا همان MVM X55 Pro خودمان) را دید. در این مدل، طراحی داشبورد با یک رویکرد مدرن، کاملا مورد بازنگری قرار گرفته و حال، دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ به ظاهر چسبیده به هم بر روی آن خودنمایی می‌کنند که بر روی یک بخش تزئینی شناور طرح فلز قرار گرفته اند. پایین‌تر از این بخش تزئینی، طرح به ظاهر یکپارچه دریچه‌های هوای سیستم تهویه که نمونه‌اش را در تولیدات خودروسازانی همچون آئودی و مزدا نیز دیده‌ایم، خودنمایی می‌کند.

بازنگری در چیدمان کلیدهای کنترل با طرحی موسوم به کلیدهای پیانو و پایین‌تر از آن، طراحی مجدد صفحه کنترلگر سیستم تهویه با طرحی الگو گرفته از رنج‌روور های یکی دو سال گذشته نیز دیگر تغییرات این بخش را شامل می‌شوند. در کنار اینها، بر روی کنسول میانی نیز تغییراتی را شاهد هستیم مثل تغییر جانمایی پد شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند.

این محیط بازطراحی شده که مشخصا لوکس‌تر از قبل شده، با تریم روشن از جمله آبی-کرم نیز قابل سفارش خواهد بود که می‌تواند به جادارتر و دلبازتر جلوه دادن فضای داخلی کمک کند. نرم‌افزار Lion Zhiyun Lion4.0 سیستم اطلاعات و سرگرمی Chery Tiggo5x Plus قابلیت تشخیص واقعیت مجازی، تشخیص و اجرای فرامین صوتی و به‌روز رسانی آنی با اتصال اینترنت را داشته، به مرور زمان قابل ارتقاء می‌باشد.

این یعنی چری قادر خواهد بود برای سال‌های آتی، آن را تازه و به روز نگاه دارد. همچنین برای این مدل، امکانات بیشتر از جمله گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب، سیستم‌های همیار راننده سطح L2، شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند و امکاناتی از این دست در نظر گرفته شده است.

در بخش پیشرانه اما تغییری در مقایسه با قبل صورت نگرفته و چری این خودرو را کماکان با دو موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربو عرضه خواهد کرد. اولی با ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۱۴۳ نیوتن‌متر را دارد و متصل به گیربکس ۵ سرعته دستی است. دومی هم از نوع ۱۵۴ اسب‌بخاری بوده، با بیشینه گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر به گیربکس CVT جدید چری با شبیه‌ساز ۹ سرعته متصل است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟