یک تسلا پرفروش‌ترین خودرو دنیا می‌شود

ایلان ماسک مدعی است خودرو تقریبا ۷۰هزار دلاری تسلا مدل Y تا پایان ۲۰۲۳، خوش‌فروش ترین و تا پایان ۲۰۲۳، پرفروش‌ترین خودرو دنیا لقب می‌گیرد.

دوشنبه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کراس‌اوور تمام-الکتریکی تسلا مدل Y

تسلا مدل Y بدون شک یک محصول بسیار موفق برای Tesla بوده. این کراس‌اوور تمام-الکتریکی که تا به امروز، از نظر آمار فروش، بی‌رقیب بوده، حال در مسیر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین خودرو دنیا قرار دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جلسه سالانه سهام‌داران این شرکت ادعایی را مطرح کرده مبنی بر این که Model Y امسال از نظر سودآوری، پرفروش‌ترین، یا بهتر بگوییم، خوش‌فروش ترین خودرو دنیا لقب خواهد گرفت. ماسک به همین اکتفا نکرده و گفته که Tesla Model Y سال ۲۰۲۳ از نظر تعداد فروش نیز پرفروش‌ترین خودرو دنیا لقب خواهد گرفت!

در حال حاضر تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودرو دنیاست و به گواه آمار، فقط در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱میلیون و ۱۵۰هزار دستگاه از آن در بازارهای جهانی به فروش رفته است. این در حالی است که مجموع فروش محصولات تسلا در سال ۲۰۲۱ به ۹۴۰هزار دستگاه هم نرسید. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، مجموع فروش جهانی تسلا در سال ۲۰۲۱ روی هم رفته ۹۳۶هزار و ۲۲۲دستگاه اعلام شده است. با این حال اما شاهد بوده‌ایم که تسلا توانسته سال به سال آمار فروش خود را بهبود بخشد. تا پایان ۲۰۲۲ نیز پیش‌بینی می‌شود با وجود بحران ریزتراشه و محدودیت‌های کرونایی، فروش جهانی این خودروساز آمریکایی به ۱.۳میلیون دستگاه در سال برسد. و این یعنی ایلان ماسک ادعای بیراهی نداشته.

یک نکته را هم در این بین باید در نظر بگیرید و آن هم قیمت بسیار بالایی است که تسلا مدل Y در مقایسه با خودرو اقتصادی و ارزان‌قیمتی نظیر تویوتا کرولا دارد. تا به امروز سابقه نداشته یک خودرو با قیمتی نزدیک به ۷۰ هزار دلار بتواند به فروش تقریبا ۱۵۰ هزار دستگاه در فواصل سه‌ماهه سال مالی دست یابد اما تسلا مدل Y موفق به دستیابی به این مهم شده. در ضمن، تسلا تصمیم گرفته تمرکز تولید در سایت تولیدی گیگا برلین را بر Model Y معطوف سازد و این یعنی پاسخگویی سریع‌تر و بهتر از قبل به نیاز بازارهای اروپایی. حال باید منتظر ماند و دید که آیا Tesla Model Y خواهد توانست هم به خوش‌فروش ترین و هم به پرفروش ترین خودرو دنیا تبدیل شود یا خیر.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟