با بزرگترین شاسی‌بلند فورد آشنا شوید

تحول اساسی در بازیگران بازار SUVهای فول‌سایز، فورد را بر آن داشت تا تغییراتی خوشایند در اکسپدیشن درجهت حفظ تازگی آن برای خریداران اعمال کند.

شنبه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
شاسی بلند فول سایز فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲

با توجه بیش از پنج سالی که از آغاز عرضه نسل فعلی فورد اکسپدیشن می‌گذرد، این SUV فول‌سایز از تازه‌ترین پیشنهاد این سگمنت خودرویی، به یکی از سالخورده‌ترین آنها تبدیل شده بود. این امر مخصوصا با بازنگری‌هایی که جنرال موتورز در قالب مدل ۲۰۲۱ در شورولت تاهو و جی‌ام‌سی یوکان انجام داده، و همچنین بازگشت جیپ واگونیر در قالب مدل سال ۲۰۲۲ و معرفی نسل جدید تویوتا سکویا برای مدل سال ۲۰۲۳، پر رنگ تر نیز جلوه می‌کرد. در واقع کار به جایی رسیده بود که به جای این رقبا، فورد اکسپدیشن بیشتر با آرمادای سالخورده نیسان قابل مقایسه بود. همین ها باعث شده تا فورد برای ۲۰۲۲ تغییراتی در اکسپدیشن و اتاق لانگ این SUV فول‌سایز، یعنی Expedition Max اعمال کند.

این تغییرات شامل بازنگری هرچند جزئی در نمای طراحی جلو و عقب با هدف رسیدن به ژستی تازه‌تر می‌شود که در کنار بازنگری گسترده‌تر در طراحی داخلی و بهره‌مندی از نسل جدید تکنولوژی‌های همیار راننده و سیستم اطلاعات و سرگرمی فورد و همچنین قدرت به نسبت بیشتر از قبل، آن حس رقابتی بودن در این بازار زیر و رو شده SUV های فول‌سایز را بار دیگر به Ford Expedition بخشیده است.

در مدل ۲۰۲۲ نیز تمامی اکسپدیشن های فورد از یک موتور ۳.۵ لیتری توئین‌توربو V6 نیرو می‌گیرند اما همانطور که اشاره شد، کمی به قدرت پیشرانه در مدل جدید افزوده شده. این موتور متصل به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک حال در تیپ های ایکس‌ال، STX و XLT، پنج اسب‌بخار قدرتمندتر شده و ۳۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. تیپ‌های بالارده‌تر لیمیتد، کینگ‌رنچ و پلیتینوم نیز از همین پیشرانه، ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت می‌گیرند؛ عددی که در مدل های قبل از ۲۰۲۲ تنها برای پلتینوم در دسترس بود.

در ضمن، بد نیست بدانید فورد در مدل ۲۰۲۲ آپشن جدید Stealth Performance را برای اکسپدیشن لیمیتد ارائه می‌دهد که در صورت سفارش آن، قدرت پیشرانه به ۴۴۰ اسب‌بخار افزایش می‌یابد. تیپ آفرودی و جدید تیمبرلاین که از مدل ۲۰۲۲ به تیپ‌بندی اکسپدیشن اضافه شده نیز همین مقدار قدرت را از موتور V6 فورد می‌گیرد. در توضیح بیشتر پیرامون پکیج Stealth Performance باید بگوییم در کنار قدرت بیشتر، در سیستم تعلیق و ترمزها نیز تغییراتی اعمال می‌کند تا حس و حالی عملکرد-محور تر به تجربه رانندگی با این فورد بزرگ‌پیکر ببخشد.

اما بی‌شک تغییرات خوشایندتر را در فضای داخلی فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲ باید جست‌وجو کرد، جایی که طراحی مجموعه داشبورد، کنسول میانی و فرمان به شکل محسوسی مورد بازنگری قرار گرفته و حال، در مجهزترین تیپ‌ها، یک نمایشگر ۱۵.۵ اینچ ایستاده در مرکز داشبورد نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. در متریال مورد استفاده نیز بازنگری‌های صورت گرفته و در لیست امکانات، بسته به تیپ انتخابی خریدار مواردی نظیر نسل چهارم سیستم اطلاعات و سرگرمی فورد موسوم به Sync4 با قابلیت آپدیت اینترنتی و رابط کاربری بی‌سیم اندروید و iOS، سیستم صوتی Bang&Olufsen با ۲۲ بلندگو، وای‌فای هاتسپات، سیستم سرگرمی برای سرنشینان ردیف دوم، سیستم نیمه‌خودران BlueCruise با قابلیت توقف کامل و آغاز حرکت اتوماتیک، تشخیص علایم جاده و همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، صندلی‌های برقی با سیستم سرمایش و گرمایش، همیارهای کنترل تریلر، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، سیستم پارک اتوماتیک، هشدار ترافیک عبوری از پشت در هنگام دنده عقب و … جلب نظر می‌کنند.

با چنین ویژگی‌هایی، تعجبی ندارد اگر فورد اکسپدیشن خودرویی گران‌قیمت باشد. و همینطور هم هست. شروع قیمت این SUV وفول‌سایز از ۵۳ هزار و ۳۷۵ دلار است، رقمی که برای 2022 Ford Expedition Platinum MAX به ۸۱ هزار و ۵۶۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟