ثبت بهترین آمار فروش شش ماهه در تاریخ لامبورگینی

لامبورگینی در نیمه نخست سال جاری میلادی ۵هزار و ۹۰ خودرو به فروش رسانده یعنی در مقایسه به مدت مشابه ۲۰۲۱، رُشد ۴.۹درصدی فروش را تجربه کرده.

چهارشنبه - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
ابرخودروهای لامبورگینی اوروس، اونتادور و هوراکان

لامبورگینی سال های بسیار خوبی را از نظر آمار فروش پشت سر گذاشته و به نظر می‌آید این رُشد چشمگیر در فروش گاوهای وحشی سنت‌آگاتا، فعلا قرار نیست فروکش کند. این ابرخودروساز ایتالیایی به تازگی آمار فروش شش ماهه نخست ۲۰۲۲ را منتشر کرده و طبق این آمار، رکوردشکنی تاریخی را در فروش، درآمد و سود خالص تجربه کرده است. به گواه آمار، لامبورگینی در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ تعداد ۵.۰۹۰دستگاه از تولیدات خود در بخش خودرو را به مشتریان تحویل داده که نشان دهنده رُشد ۴.۹ درصدی به نسبت مدت مشابه ۲۰۲۱ است.

در این مدت، SUV اسپرت اوروس پرفروش ترین محصول لامبورگینی بوده و دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، ۶۱درصد از کل فروش شش ماهه نخست ۲۰۲۲ لامبورگینی را به خود اختصاص داده است. البته در مورد هوراکان و اونتادور، لامبورگینی درصد مشخص از مجموع فروش ارائه نکرده.

در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ ایالات متحده آمریکا بزرگترین بازار لامبورگینی بوده و روی هم رفته ۱.۵۲۱دستگاه لامبورگینی تحویل مشتریان مقیم این کشور شده. چین با ۵۷۶دستگاه، آلمان با ۴۶۸دستگاه و بریتانیا با ۴۴۰دستگاه دیگر بازارهای بزرگ لامبورگینی در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ بوده‌اند. اما از نظر منطقه‌ای، EMEA که شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا می‌شود، بزرگترین مشتری لامبورگینی در این مدت بوده است به این ترتیب که ۴۱درصد از مجموع فروش در این منطقه بوده است.

در کنار رُشد فروش، درآمد لامبورگینی نیز افزایش چشمگیری داشته. درآمد شش ماهه نخست ۲۰۲۲ لامبورگینی ۱میلیارد و ۳۳۰میلیون یورو اعلام شده که ۶۹.۹درصد بیشتر از مدت مشابه ۲۰۲۱ بوده، سهم سود عملیاتی از آن ۴۲۵میلیون دلار اعلام شده است. این رُشد چشمگیر در درآمد و سود عملیاتی، در کنار افزایش فروش محصول که به آن اشاره شد، حاصل افزایش مشتریانی است که خریدار خودروهای سفارشی و خاص هستند.

استفان وینکلمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل لامبورگینی معتقد است این روزهای خوش لامبورگینی کماکان تداوم خواهد داشت. به ادعای وینکلمان، لامبورگینی همین حالا هم برای کُل سال ۲۰۲۳ سفارش تولید خودرو دارد. این شرایط در حالی گزارش می‌شود که سال ۲۰۲۱ لامبورگینی در مجموع ۸.۴۰۵ خودرو به فروش رساند که نشان از رُشد ۱۳ درصدی به نسبت مجموع فروش ۲۰۲۰ داشت. پرفروش‌ترین لامبورگینی سال گذشته میلادی نیز اوروس بود که فروش ۵ هزار و ۲۱ دستگاهی اش، ۵۹.۷۴درصد از مجموع فروش ۲۰۲۱ لامبورگینی بود. فروش هوراکان و اونتادور نیز در ۲۰۲۱ به ترتیب ۲.۵۸۶ و ۷۹۸ دستگاه بود.

پیش‌بینی تداوم روزهای خوش لامبورگینی مخصوصا زمانی بیشتر ساده‌تر خواهد بود که بدانید فقط در ماه آگوست قرار است سه محصول جدید از این ابرخودروساز ایتالیایی رونمایی شود. یکی از این سه لامبورگینی جدید، احتمالا هوراکان استراتو خواهد بود که برداشتی آفرود از این ابرخودرو خیابانی است. دو محصول دیگر نیز برپایه اوروس توسعه یافته‌اند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟