گزینه‌ای ارزان‌قیمت برای واردات؛ این SUV کیا زیر ۱۳ هزار دلار قیمت دارد

سلتوس که از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه های واردات به کشور از برند KIA یاد می‌شود، برای فیس‌لیفت ۲۰۲۳ تغییرات متعددی به خود دیده است.

چهارشنبه - ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
کیا سلتوس ۲۰۲۳

از زمانی که قواعد و شرایط آزادسازی واردات، علنی شده، خیلی‌ها از کیا سلتوس به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی واردات یاد می‌کنند؛ خودرویی که هم یک کراس‌اوور شیک و جذاب از برندی شناخته‌شده و جهانی است، و هم ماهیتی اقتصادی و ارزان‌قیمت دارد. بد نیست بدانید این خودرو در هند قیمت پایه‌ای کمتر از ۱۳ هزار دلار دارد و قیمت مجهزترین نمونه آن در بازار هند نیز به ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار نمی‌رسد. این خودرو اولین بار ژوئن ۲۰۱۹ بود که به خانواده کراس‌اوور های KIA اضافه شد و حال که دقیقا سه سال از معرفی آن می‌گذرد، تصمیم بر آن شده تا مورد بازنگری‌هایی قرار بگیرد تا تازگی خود را برای بازار و خریداران بالقوه‌اش، حفظ کند.

تغییرات در کیا سلتوس جدید از چهره این کراس‌اوور کوچک کره‌ای آغاز شده، جایی که شاهد بازطراحی چراغ های جلو با دیلایت های LED جدید هستیم و چراغ های مه‌شکن عمودی نیز به شکل مشخصی مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. کیا همچنین ضربه‌گیر زیر سپر را از نو طراحی کرده و شبکه جلوپنجره نیز با انتقال قطعه تزئینی از مرکز به زیر جلوپنجره، به نظر کمی بزرگتر شده. تغییرات در نمای عقب، از این هم واضح‌تر است. دلیل آن هم استفاده از طرح چراغ‌های جدید متصل به یکدیگر است که باعث شده نمای عقب کمی پهن‌تر جلوه کند. چراغ های راهنما به بخش پلاستیکی زیر سپر عقب منتقل شده اند و دیگر خبری از سراگزوزهای فیک در نمای عقب کیا سلتوس نیست.

در فضای داخلی کیا سلتوس ۲۰۲۳ آنچه که بیشتر از هرچیز جلب نظر می‌کند، طراحی کاملا تغییر یافته داشبورد است که حال، به سبک خودروهای لوکس‌تر این رده خودرویی، یک نمایشگر باریک و کشیده که از قرار گرفتن دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در کنار یکدیگر تشکیل یافته، بر روی آن جلب نظر می‌کند. در فیس‌لیفت ۲۰۲۳ کیا سلتوس دیگر خبری از اهرم تعویض دنده بزرگ بر روی کنسول میانی نیست و به جای آن، شاهد استفاده از یک کنترلگر گرد هستیم که البته کماکان با گستره‌ای از دکمه ها و سوئیچ های مختلف احاطه شده. در کنار اینها، کنترلگرهای سیستم تهویه نیز مورد بازنگری قرار گرفته اند. و نکته مثبت در مورد بازطراحی فضای داخلی KIA Seltos این است که با وجود استفاده از طرح دو نمایشگر به هم چسبیده بر روی داشبورد، از کنترلگرهای فیزیکی سیستم تهویه فاکتور گرفته نشده تا کاربردپذیری آن زیر سوال نرود.

کیا فعلا اطلاعاتی در مورد تغییرات فنی در سلتوس ۲۰۲۳ منتشر نکرده اما احتمالا طی روزهای آتی که قرار است بصورت رسمی آن را در موتورشو بوسان کره جنوبی رونمایی کند، اطلاعات تکمیلی را نیز ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟