این مورچه کوچک چری، دخترانه است!

چری نسخه جدیدی از خودرو برقی کوچک خود، Small Ant در بازار چین عرضه کرده که معتقد است ماهیتی دخترانه دارد و مناسب برای خریداران زن خواهد بود.

یکشنبه - ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
نسخه دخترانه خودرو برقی کوچک چری

خودروسازان بسیاری طی سال‌ها و دهه‌های گذشته سعی کرده‌اند با یک سری جزئیات به زعم خودشان، دخترانه، نمونه های مختص خانم ها برپایه محصولات خود ارائه دهند. این رویه در چین طی سال های اخیر حسابی باب شده و شاهد عرضه نسخه های متعددی از خودروهای جدید چینی هستیم که می‌گویند مختص خانم‌ها هستند. تازه‌ترین نمونه این خودروهای دخترانه چینی هم برپایه خودرو برقی کوچک چری که Small Ant یا همان مورچه کوچک نام دارد، عرضه شده است. این برداشت از Chery Small Ant که با پسوند Charme و در دو نسخه Romance و Rococo قابل سفارش خواهد بود، تفاوت ظاهری با Small Ant استاندارد ندارد اما قابلیت سفارش آن در رنگ‌های صورتی مایل به کالباسی و بنفش ارغوانی، البته با سقف و ستون های سفید باعث شده تا حداقل از نگاه چری هم که شده، باب میل خریداران خانم قرار بگیرد.

در همین ابتدای امر باید بدانید با خودرو بسیار کوچکی طرف هستیم که طول بدنه ۳.۲ متری دارد و با وجود چیدمان دو ردیف سرنشین، انتظار فضای آنچنانی از ردیف عقب صندلی های آن نمی‌رود. اما امکانات خوبی در قالب آن ارائه شده مثل نمایشگر ۱۰.۴ اینچ لمسی با حالت ایستاده، پشت‌آمپر LCD، تشخیص و اجرای فرامین صوتی، مودلایتینگ قابل تنظیم در هفت رنگ، خوشبو کننده فضای داخلی با هفت رایحه مختلف، هشدار نقاط کور، دوربین دنده عقب و سیستم دید ۳۶۰ درجه.

محرک مورچه کوچک چری یک موتور برقی ۳۰ کیلووات (۴۰ اسب‌بخاری) است که توان تولید ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. یک باتری لیتیم-یون ۳۰.۶ کیلووات‌ساعت به عنوان منبع تغذیه این موتور در نظر گرفته شده که با هر بار شارژ کامل، طبق ادعای چری، بُرد پیمایشی معادل ۳۰۱ کیلومتر به این خودرو کوچک شهری می‌دهد.

اینها ویژگی‌های خودرویی است که قیمتش در مدل رومنس، ۸۵.۵۲۰ یوان (معادل ۱۲.۷۵۰ دلار) اعلام شده. مدل روکوکو کمی گران‌تر بوده، برچسب قیمت ۹۱ هزار و ۲۵۰ یوانی دارد یعنی معادل ۱۳.۶۵۰ دلار. خریداران می‌توانند با پیش‌پرداخت ۹هزار و ۹۹۹ یوان اقدام به خرید این خودرو کرده، از تخفیف ۳هزار و ۵۰۰ یوانی آن بهره‌مند گردند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟