بازسازی شورولت کامارو ۱۹۷۱ با رویکردی مدرن

یک گاراژ آمریکایی بازسازی چشم‌نوازی برپایه شورولت کامارو نسل دو (مدل ۱۹۷۱) انجام داده که اخیرا به قیمت ۱۴۰ هزار دلار در یک حراجی به فروش رفته.

شنبه - ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
بازسازی شورولت کامارو ۱۹۷۱ به روش رستوماد

کامارو نسل دو به واسطه تناسبات متمایز و ژست به اصطلاح مردانه‌اش، بسیار مورد توجه گاراژهایی قرار می‌گیرد که پروژه‌های بازسازی را به سبکی مدرن (رستوماد یا Restomod) انجام می‌دهند. در پروژه‌های رستوماد روال کار به این شکل است که تناسبات و فرم کلی بدنه، تا آنجا که امکان داشته باشد، دست نخورده باقی می‌ماند اما اجزای مکانیکی، معمولا با نمونه های امروزی‌تر تعویض می‌شوند تا ارائه‌دهنده تجربه متفاوتی از رانندگی در مقایسه با خودروهای مشابه باشند. در پروژه بازسازی جدید RestoMod Store واقع در ایندیپندنس ایالت میزوری که برپایه یک شورولت کامارو ۱۹۷۱ اجرا شده نیز همین رویکرد اتخاذ شده است.

این Rstomod Camaro از یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تقویت شده از نوع LS3 نیرو می‌گیرد که به دو توربوچارجر ۶۲ میلیمتری متصل است و از منیفولد ورودی جدید، میل‌لنگ های Comp Cams، اینترکولر هوا-به-هوا، مجموعه تسمه تایم و اجزای مرتبط Concept One و رادیاتور آلومینیومی با دو فن برقی بهره می‌برد.

در پروسه بازسازی، این شورولت کامارو ۱۹۷۱ بر روی رینگ های اختصاصی Boze Forged Clutch با تایرهای 273/35ZR18 در جلو و 345/30ZR19 در عقب سوار شده و به سیستم ترمز قدرتمندی مجهز شده که متشکل است از دیسک‌های بادخور و کلیپرهای ویلوود شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب. کمک‌فنر های قابل تنظیم آلومینیومی JRI، سیستم فرمان برقی، سرشاسی Detroit Speed، بازوهای کنترل لوله‌ای جدید و … نیز از جمله متعلقات فنی جدید آن هستند. مکمل تمامی اینها نیز بازنگری‌هایی در طراحی بدنه است که هیبت دوچندان به آن بخشیده است.

در ادامه باید به تغییرات کابین که با وجود حفظ حس و حال کلاسیک، امکاناتی نظیر سیستم تهویه Vintage Air، مولتی‌مدیا پایونیر با اسپیکر های هرتز، صندلی‌های پروکار، شیشه بالابرهای برقی و پوشش چرم سیاه دارد اشاره کنیم.

بازسازی این شورولت کامارو ۱۹۷۱ اگرچه ماهیتی منحصربفرد به آن داده اما به همین اندازه نیز به ارزش مادی آن افزوده. بد نیست بدانید این ماسل‌کار رستوماد به تازگی و در یک حراجی به قیمت ۱۴۰ هزار دلار به فروش رسیده است. در ادامه می‌توانید گالری کاملی از تصاویر نمونه بازسازی شده شورولت کامارو ۱۹۷۱ به سبکی مدرن را مشاهده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم جهت پیگیری از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای خودرویی ایران و جهان، و اطلاع از شرایط فروش شرکت‌های داخلی، حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟